Hääkarkuri

Alkuperäinen nimi:Swing Time
Valmistusvuosi:1936
Pisteytyksiä: 23
Tarkka arvio: 3.07

Fred Astairen ja Ginger Rogersin parhaimpiin kuuluva musiikkikomedia tanssijasta, joka myöhästyy omista häistään ja rakastuukin sitten kauniiseen tanssinopettajaan.

Arviot

Elokuvan huumori on sitä tärkättyä vanhanaikaista kamaa, jossa näyttelijän hassu ilme sai yleisön ulvomaan naurusta.

Kukkanen YLElle vanhojen elokuvien tuomisesta joka nenän ulottuville. Ja pari risua siitä, että mm. tämä Pan Visionin paketoima DVD ei sisällä sekuntiakaan lisämateriaalia, saati vaihtoehtoisia tekstityksiä. Itse asiassa Hääkarkurin suomitekstit on liisteröity kuvaan pysyvästi. Inhaa. Mutta. Julkaisun tasosta huolimatta leffa kannattaa katsoa. Hääkarkurin päähenkilö on John ”Lucky” Garnett (Astaire). Mies tienaa elantonsa tanssimalla, mutta on […]

Arvosteltu: 03.12.2004

Kommentit & Pisteytykset

Dickey2

Olisi kiva kyllä tietää minkälaisen vaikutuksen tämä olisi tehnyt ensi-illan aikaan jos olisin ollut silloin olemassa. Tuolloin ei kliseitä elokuvissa juuri ollut ja katsojan sai tuolloin vielä helposti nauramaan. Nykyään se on huomattavasti haasteellisempaa. Viihdyttävää veijarimaista menoa silti.

Beer Master
Titan90