bronson

surullinen sairaan miehen tarina joka halus elää karhujen kanssa.

harr1v

Ei juuri mitään lisättävää Arvostelussa nimimerkki JK:n tekstiin.

Kaikkineen erittäin opettavainen tapahtuma. Treadwell on (tai oli) ääri-esimerkki yli-urbanisoituneen nykyihmisen vieraantumisesta luonnosta; valitettavasti tämä sama ilmiö on jo samalla tasolla Suomessakin vaikka tuskin nämä kotoiset menevät samalla lailla halaamaan.

JohnRambo

Kiehtova dokkari, joka lähti menemään vähän erilaisia latuja kuin olisin ajatellut. Kuvittelin, että tämä olisi jonkinlaista romantisointia luonnossa elämisessä systeemin ulkopuolella tyyliin Into the Wild, mutta vaan dokkarin muodossa. Herzog pitää jälleen havainnoivan tyylinsä eikä tuputa katsojilleen valmiita vastauksia, mutta mulle valkeni jo aika nopeasti että nyt kyseessä tyhmänrohkea tahvo joka ääliön tuurilla eli noinkin monta vuotta harmaakarhujen kanssa.

Herzog yhdistää hyvin dokkariin tän karhumiehen kuvaamaa matskua pohtiessaan tätä mysteerimiestä. Karhumiehen ääni oli ainoa juttu mikä mua raivostutti ihan suunnattomasti.

(Kirjaston DVD)

Makke_95_

Treadwell vaikutti välillä hyvin pahasti häiriintyneeltä tyypiltä mutta silti niin kiinnostavalta persoonalta. Hienoja videoita karhuista ja maisemista oli myös käytetty paljon. Kiinnostava ja hyvin toteutettu dokumentti.

Kauniisti ja mielenkiintoisesti rakennettu dokumentti vuosia luonnossa karhujen keskellä viettäneestä "tutkijasta", jonka karhu lopulta repi palasiksi. Timothy Treadwellin sekopäinen persoona on viihdyttävä, mutta myös kätkee synkempiä puolia sisälleen. Vaikkei ohjaaja Werner Herzogin mielipide luonnon harmoniasta kohtaa täysin Treadwellin paatosta, on hän antanut tilaa ansaitusti Treadwellin taltioimalle uskomattomalle videomateriaalille hetkistä villieläinten kanssa.

_Nowhere man_

AP