Kivilärvi

Rauhallisesti ja hyvin kerrottu rikosdraama, joka esittää lopussa sekä päähahmolleen että katsojalle kiperän moraalisen kysymyksen. Tarina uhkaa hukkua sivujuonien alle.

Tämän vuosituhannen mahdollisesti paras tähän mennessä tullut neo-noir. Ben Affleck osoittaa, että hänen lahjansa ovat muualla kuin näyttelemisessä. Esikoisohjaukseksi yllättävän jämäkkää työtä. Ei täydellinen elokuva, mutta silti erinomainen.

AAnyway

Kyllä Ben ossaapi ihan kelpo elokuvia ohjata. Skeptisesti lähdin tätä katsomaan, mutta tarina tempaisi mukaansa. Elokuvassa käsiteltiin moraalisesti todella haastavaa tilannetta, johon ei ole olemassa oikeaa vastausta. Pari hetkeä elokuvasta todella syöpyivät mieleeni niiden mahtavan toteutustavan takia.

afterman

4/5

Beer Master

Hyvä esikoisohjaus Ben Affleckilta. Leffalla oli hitaammat hetkensä mutta tylsäksi juoni ei missään vaiheessa muuttunut. Ehdin jo luulla että Morgan Freemanilla ei ole juonen kanssa mitään tekemistä (taas) mutta loppuratkaisu valaisi hyvin hänen ja muiden hahmojen motiiveja. Ed Harris veti parhaimman roolin.

Dreamer

Tykkäsin kovastikin. Tarina on yllättävän monivaiheinen mutta silti synkkä ja masentava - alusta loppuun.

No okei, lopussa lipsutaan hollywoodimaiseen alleviivaukseen, jonka olisi voinut jättää vähemmälle. Mutta sekään ei onnistu pilaamaan elokuvaa, joka puhuttelee ja jättää katsojansa miettimään omaa näkökantaa aiheeseen. Pääosapari selviytyy rooleistaan kohtalaisesti, mutta Ed Harris on loistava ja myös Freeman hoitaa hommansa.

Draama joka vetää mukaansa, koskettaa, jopa satuttaa ja saa sinut ajattelemaan. Erinomainen teos ja Ben Affleckin paras elokuva tähän päivään mennessä ohjatut ja näytellyt mukaanlukien. 8/10

IsoVauva

Todella väkevä ensiohjaus Ben Affleckilta.

Tarina on synkkä ja monitahoinen, sekä tarjoilee oivaa moraalista pohdintaa. Tätä tukee loistavat näyttelijäsuoritukset, joista kirkkaimpana jäi mieleen Ed Harris. Ainoastaan Michelle Monaghan tuntui olevan väärässä porukassa ja naisen hahmo tuntui melko turhalta sivustakatsojalta.

Arvasin lopputwistin etukäteen, mutta se oli siltikin toimiva ja hyvin perusteltu ja antoi paljon ajattelemisen aihetta. Välillä juoni tuntui kyllä ehkä hitusen epäuskottavalta kaikkine käänteineen, mutta ei liikaa. Lopussa langat kiedotaan hyvin yhteen.

Tykkäsin

Jabbopoikanen

Tosi hyvä leffa. Lopun twisti oli mahtava.

Maukka

Tykkäsin..

Pelimies

Tämäkin leffa osoitti jälleen kerran sen, että Batfleck on parempi ohjaajana kuin näyttelijänä. Btw, hyvä leffa oli⭐️⭐️⭐️⭐️

Affleck tekee komean debyyttiohjauksen. Elokuva vilisee laatunimiä, sekä juoni jaksaa kiinostaa erittäin hyvin loppuun asti. Rikostrillereiden 2000-luvun eliittiä.

Sporttipappa

Oli hyvä. Mielekäs seurattava, rytmitetty mielestäni hyvin. Herätti ajatuksia. Laadukkaan oloinen toteutus, hyviä roolisuorituksia.

4/5.

Termis85

Hyvä elokuva.

Vaikuttaja

Onnistunut leffa! Elokuva pohtii hyvin tappamisen oikeutusta. Onko oikein tappaa pedofiili? Onko oikein viedä lapsi äidiltään perustelluista syistä?
Juuri pääteemaksi muodostuva Amandan ja Helenan välinen tytär-äiti- suhde kuvaa erinomaisella tavalla ihmisen moraalisia käsityksiä oikeasta ja väärästä.

Zakkk

Molemmat Affleckin veljekset yllättää tässä leffassa. Ben kameran takana ohjaajana ja pikkuveli Casey kameran edessä näyttelijänä. Todellakin ajatuksia herättävä leffa jossa kaikki kysymykset moraalista jätetään katsojan päätettäväksi.

__IIPO__

Rikos,
2007
Ben Affleck
Aaron Stockard, Ben Affleck, Dennis Lehane
Amy Madigan, Amy Ryan, Casey Affleck, Ed Harris, John Ashton, Michelle Monaghan, Morgan Freeman