Anzalone

Yllättävän tylsä tekele ja itse Godzillaa näkyy aivan liian vähän viimeistä puolta tuntia lukuunottamatta. Vähän pettymykseksi jäi, vaikka onhan tämä vuoden 1998 tahattoman koomista Godzillaa parempi. Ihan OK kolmen tähden hirviöleffa, ei sen enempää.

Beer Master

Jopa MUTO-otukset saivat enemmän ruutuaikaa kuin Godzilla, mutta kokonaisuutena ihan hyvä uudelleenfilmatisointi. Mielestäni on hyvä juttu että Gareth Edwards ei ohjaa jatko-osaa.

HAL9000

Komeita tehosteita mutta elokuvassa ei ole samaa hohtoa kuin kuusikymmentä vuotta vanhemmassa esikuvassaan, vaikka hirviön ulkomuoto mukaileekin uskollisesti alkuperäistä. Jo pelkästään sen takia tämä on parempi kuin Roland Emmerichin tuotos. Yleisvaikutelma on synkkä.

Kauhuhullu

Alku virittää hyvän mielenkiinnon, mutta innostus häviää melko äkkiä. Tehosteet voisivat olla rumempiakin, mutta kyllä silti CGI häviää reippaasti vanhempien Godzilla-elokuvien visuaaliselle ilmeelle. Päähenkilö on tässä rainassa typerä ja Godzillan osuus jää hieman liian pieneksi. Godzillan naama on kyllä melkoisen huvittava... Paremmilla toimintakohtauksilla lopputulos olisi ollut hienompi. Nyt tässä päästään juuri ja juuri siihen keskitason paikkeille.

lilju_

Godzillasta parhain versio mitä oon nähny. Luulin, että aika samalla kaavalla mennään mitä edellisissä osissa, mutta tää olikin erilainen. (Hyvä vs. paha) Pari kertaa tullut katsottua ja huomaa että turhia kohtia liikaa.. Ihan hienot efektit kuitenkin.

schwartzy

erittäin hyvä elokuva

Sinipiika

Keskivertorämistely useamman monsterin kera. Godzilla ei onneksi ollut ihan niin lihava, mitä mainoskuvat antoivat odottaa, vaan pikemminkin uskottavan oloinen hirmulisko. (Tosin muissa yhteyksissä sana uskottavuus ja tämä elokuva eivät mahdu samaan lauseeseen.) Vähemmän lapsellinen kuin amerikkalainen edeltäjänsä, mutta eipä silti ole kehumista.

tepi

Godzillahan on se Japanilaisten luomus, jolla on taipumus talloa joka-ikinen suurkaupunki läjäksi. Tämä leffa on ainoa aiheesta, jonka olen kunnolla katsonut. Sen aikomus on olla vakavasti otettava katastrofileffa. Tarinaa pohjustetaan ensin ja odotellaan hirviöiden nousua. Samalla muistutetaan monsterien syrjäyttäneen ihmisen luonnonherrana. Se kuuluisa kerrankatsottava leffa kaveriporukan kanssa.

2-Edge

_NoBody_