Anzalone

Gangs of Wasseypur on periaatteessa kaksi erillistä leffaa, mutta monesti sitä pidetään myös yhtenä viiden tunnin pituisena kahteen osaan jaettuna elokuvana. Kyseessä on melko eeppinen intialainen rikosdraama, joka seuraa paikallisten gangsterien elämää useiden vuosikymmenten ajalta.

Hyvin poikkeuksellinen bollywood-leffa on kyseessä, sillä leffa on hyvin väkivaltainen, eikä siitä löydy juurikaan intialaiselle elokuvalle tyypillisiä (usein heikkoja) lauluesityksiä. Ainoa heikkous Gangs of Wasseypurissa on sen ylipituus, joka sekään ei haittaa, jos leffan katsoo kahdessa osassa eikä koko viiden tunnin rypistystä kerralla. Muuta vikaa tästä on vaikea löytää, sillä roolihahmot ovat hienoja persoonia, joihin on todella panostettu ja muutenkin elokuvan toteutus on otteessaan pitävä.

Parhaita bollywood-leffoja, mitä on tullut nähtyä. Vaikka saattaa vaikuttaa liian pitkältä, niin suosittelen tämän katsomista jokaiselle rikos/gangsteri -leffoista pitävälle.

TeeP

Gangs of Wasseypur
Gangs of Wasseypur arvosana 3,67

Gangs of Wasseypur (2012)

Alkuperäinen nimi: Gangs of वासेपुर)

Rikos,
2012
Anurag Kashyap
Akhilesh, Akhilesh Jaiswal, Anurag Kashyap, Sachin Ladia, Zeishan Quadri
Aditya Kumar, Huma Qureshi, Jaideep Ahlawat, Manoj Bajpai, Nawazuddin Siddiqui, Pankaj Tripathi, Piyush Mishra, Reemma Sen, Richa Chadda, Tigmanshu Dhulia, Vineet Kumar Singh
Intia
hindi