Game of Werewolves

Alkuperäinen nimi:Lobos de Arga
Valmistusvuosi:2011
Pisteytyksiä: 8
Tarkka arvio: 2.63

Game of Werewolves on tämän päivän Espanjan syrjäseudulle sijoittuva reipasotteinen ja oivaltava kouhukomedia, joka käynnistyy kirjailija Tomasin palatessa idylliseen kotikyläänsä viimeistelemään romaaniaan. Kyläläiset ovat näennäisen ystävällisiä, mutta jokin tuntuu olevan pielessä. Taustalta paljastuu mainainen mustalaiskirous, joka liittyy ihmissusiin- ja Tomasin sukuun. Kirouksen langettamisen satavuotispäivän lähestyessä tunnelma alkaa kiristyä äärimmilleen.

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

Game of Werewolves on hyvin onnistunut kauhukomedia espanjalaisella näkemyksellä, jonka kyllä katsoo toiseenkin kertaan. Juonen keskiössä on Gorka Otxoan esittämä kirjailija Tomas, joka palaa pitkän tauon jälkeen vanhaan kotikyläänsä viimeistelemään uutta romaania. Mies on täysin tietämätön suvulleen aikoinaan annettuun mustalaiskiroukseen, joka liittyy kylää piinanneeseen ihmissuteen ja kyläläiset ovat nyt innoissaan saadakseen Tomasin takaisin purkaakseen kirouksen uhraamalla hänet. Elokuvan ihmissudet on ihan hyvin tehtyjä ja niiden kanssa maltetaan olla alkuun näyttämättä liikaa. Näyttelijät ovat aika keskinkertaisia rooleissaan, mutta itse tarina etenee ihan sujuvasti eteenpäin. Tappoja löytyy muutamia ja ne on ihan hyvin tehtyjä. Lisäksi komediakin toimii välillä ihan hauskasti osassa kohtauksia ja Game of Werewolves on ihan viihdyttävää katsottavaa.

arg
Key