Tätä elokuvaa voi suositella erityisesti ns. nyyhkyelokuvien faneille.

Tulipahan nähtyä taas. Siis kuinkahan monetta kertaa. Se täytyy myöntää; Forrest Gump on lähellä niin täydellistä kuin elokuva vain voi olla. Elokuvan itse päähenkilö on Forrest (Tom Hanks), hieman ikäisistään kehityksessä jäljestä oleva tenava. Elokuva kertoo hänen elämäntarinansa. Matkan varrella hän tutustuu moniin henkilöihin, mm. erääseen tyttöön, Jennyyn (Robin Wright Penn) ja silloiseen Yhdysvaltojen presidenttiin.

Hän kertoo tarinaansa eräällä bussipysäkillä monelle viereen istuvalle. Jotkut tosin eivät usko hänen olevan se "kuuluisa" Forrest Gump. Forrest ei tosin siitä välitä, vaan jatkaa kertomustaan lähes loputtomiin. Tätä elokuvaa voi suositella erityisesti ns. nyyhkyelokuvien faneille, sillä niin "linssit huurussa" katsoja saa olla. Elokuvassa on upea musiikki, eikä Robert Zemeckiksen ohjaus jätä kylmäksi.

Forrest Gump on valehtelematta yksi parhaita elämäni aikana näkemiäni elokuvia. Se sekoittaa käsittämättömän hienosti draamaa, komediaa, ja fantasiaa. Tosielokuvien fanin kannattaa tsekata tämä. Elämä on todellakin kuin suklaarasia; ei koskaan tiedä mitä saa.

nimimerkki: Reporter

Vieras Arvosteltu: 14.07.2005