OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Kuuluu ehdottomiin henkkoht. lemppareihin. Kekseliäs visuaalinen ilme tekee Fight Clubista unohtumattoman ja uniikin elokuvakokemuksen. Nortonin ja Pittin tähänastisen uran parhaat roolit. Fincherin paras ohjaustyö. Oikeastaan tuntuu omituiselta, että tällainen nihilismin, anarkismin ja fasisminkin ideologioita pyörittelevä kulttileffa on saanut ison studion tuotantokoneiston mukaansa. 90-luvulla vielä osattiin ja uskallettiin.

Täydet viisi tähteä.

reikäpää

Kommentti vielä 'james bondin' mussutukseen. Ehkä juuri siksi nykyyhteiskunnassa tapellaan ja kieroillaan nii paljon koska se ei paljon muuta tarjoa ?

Ehdottomasti paras, tai ainakin yksi parhaimmista. Voisin jopa sanoa että samankaltaista en löytäisi mistään. Yhteiskuntakantaanottava kaiken flippauksen keskellä.

afterman

Loistava!!!

ANGO

1999 - Väkivalta vihdoinkin hauskaa! ...Vihdoinkin!

Harvoin ajattelee, että väkivalta saa hymyn huulille. Muutama vuosikymmen sitten olisi voinut olla erittäin mahdollista, ettei tämmöinen ''ultraväkivalta'' - pätkä olisi edes päässyt levitykseen varsinkaan pitemmälle kuin kotimaahansa. Elokuvan kirjoittaja ja ohjaaja olisivat varmasti saaneet haukkumista monien vuosien ajaksi kunnes muutama vuosikymmen myöhemmin ihmiset alkaisivat arvostaa kyseistä jo valmista kulttiteosta. Ultraväkivalta on minulle häikeää väkivaltaa, joka saa melkeen katsomaan pois päin, mutta on suurimpia vaikuttajia elokuvassa, ja tekee jopa elokuvasta paremman. Joten itsestäni ultraväkivalta - kuvaus ei tarkoita todellakaan, että elokuva olisi huono ja kauheata katsottavaa. On kaksi elokuvaa, jotka ovat itseni mielestä ultraväkivalta-elokuvia,
toinen on Fight Club ja toinen on tietenkin Clockwork Orange. Joten on todellakin helppo sanoa näiden kahden elokuvan perusteella ettei ultraväkivalta ole menettämässä otettaan.

Brad Pitt tekee loistavan juuri sopivasti vaaditun roolin Tylerina, joka moni kundi haluaisi olla. Edward Norton on se ''hyvä tyyppi'' , joka pitää
juonen huolellisesti rajoissaan. Helena Bonham Carter on se 24/7 tupakkaa polttava ''cigarette man'' - Salaisista kansioista. David Fincher on todellakin viimeistään näyttänyt Fight Clubilla mihin hän pystyy. Alien 3 oli hieman heikko debyytti tulevalta mestariohjaajalta. Se7en oli ensimmäinen Fincherin elokuva, joka ansaitsi paikan Top25-listallani.
4 vuotta myöhemmin listalleni pääsi Fight Club.

- Andro Youssef

Anzalone

Ensimmäisellä katselukerralla tämä ei auennut ja pidin tätä paskana leffana. Toisella kerralla moni asia avautui paremmin ja silmittömän turpaanvedon takaa paljastui hieno leffa, joka on maineensa ansainnut. 90-luvun parhaita.

Arzibaba

Uskomaton leffa! Ensimmäisen katselukerran jälkeen en uskaltanut sanoa leffasta mitään, mutta nyt kun katsoin toisen kerran...
Juoni on nerokkuudessaan joskus erittäin julma päähenkilöä kohtaan. Hauska ja toimiva käsikirjoitus on monesti hyvinkin syvällinen, varsinkin jos ajattelee tylerimäisesti. Näyttelijät tekevät nappisuoritukset, tässä leffassa jopa tykkään Brad Pittin suorituksesta. Visuaalisuudessa ei ole moittimista, kuvakulmat toimii, ja pienet kikat kuvassa...
Älyttömän hyvä leffa kyseessä! Viihdyttää ja pistää miettimään. Mitä muuta leffalta voi odottaa.

bananas

Tämä kuuluu Brad Bittin parhainpiin leffoihin

bloody-nightmare

todella ainutlaatuinen mestariteos joka kuuluu 90 luvun parhaimpiin sopii iltaan kuin iltaan niinkuin nyrkki silmään

Crank!

Maailman paras elokuva! Tässä on kaikki mikä tekee elokuvista hyviä: hyvää läppää, hyvät tappelu kohtaukset, loistava loppu käänne, vitun hyvät roolisuoritukset (Pitt, Norton, Carter ja oli ne muutkin aivan hyviä), hyvä ohjaus, kiva dialogi ja tissit :D

Darkman900

Lyhyesti sanottuna MESTARITEOS!

de

i love it. täydellinen elokuva.

DRUGS

Pakko sanoa että aika perkeleen hyvä leffa. Ensimmäistä kertaa omasta mielestäni Brad Pitt näytteli hyvin. En muuten pahemmin pidä siitä mutta tähän se kyllä sopi. Ja Edward Nortonin roolisuoritus todella hyvä. Siis hitto että hieno leffa. Alussa tuli sellainen olo että tekis mieli tapella. Mutta siis komea leffa,voiko siitä nyt muuta sanoa. Ihan tarpeeks uskottavakin ja hieno tuo loppu. Tää meni kyllä top-10:n.
5/5

Eikka

Yksi maailman parhaita elokuvia.

Felos

Loistava elokuva! Loppu oli yllättävä. Muuten mestari teos vailla vertaa.

Freedomer

Ne jotka eivät pidä tästä elokuvasta, eivät ymmärrä sitä.

Täydellinen elokuva.

Katso-

G_N_G

Synkkä, väkivaltainen ja mielellä leikittely. Toimiva kokoonpano. Kaksi mahtavaa näyttelijää ja juonen käänne, josta itse äimistyin ensimmäisellä kerralla. Suosittelen. Ja kuten alempana oli "Ne jotka eivät pidä tästä elokuvasta, eivät ymmärrä sitä." Täsmälleen.

glxplt

kiitti vitusti spoilauksesta N####Rifuwsh

mut silti todella hyvä leffa joka on miltei kaikilta puolin loistava yli 2 tunnin leffa mutta silti tuntui siltä että elokuvaa olisi lyhennelty ja olisi halunnut että olisi ollut pidempikin
olisi ollut tosi mielenkiintoista nähä mitä heräämisten välissä oikein tapahtu
4,5*

Gossyy

Täydellinen. Itse olen katsonut tämän mestariteoksen jo varmaan 10 kertaa ja aina se vetää loistavasti mukaansa. David Fincher tietää mitä tekee.

Grantarver

Äärimmäisen viihdyttävä mestariteos joka ei käy tylsäksi. Fight Clubissa ei huonoja puolia löydy sitten millään, tämän mestariteoken katsomista et halua lopettaa ennen kuin lopputekstit pyörivät.

Sanonpa vain että Fight Club jättää sinut sanattomaksi.

hebbu

Yksi parhaimpia elokuvia mitä olen nähnyt. Luin uutisista muutama vuosi sitten,että jenkeisä jotkut pikkupojat olivat järjestäneet välitunneilla tappeluita koulun vesassa. Ehkä tälläkin hetkellä jossain päin maailmaa joku ylläpitää tappeluklubia kellarissaan.

hehahi

Todella hyvä leffa, näyttelijänsuoritukset ovat upeita.

huovinen02

TODELLA hyvä draama!!!!!! :):)

Hyppymiina

Loistava teos.

Ilona

Tajunnan räjäyttävä kokemus. Ainut elokuva, joka oli vähällä provosoida lyömään muita tyttöjä lättyyn elokuvaa seuranneena päivänä lukiossa. Vastaukseksi murska-arviolle "Taas yksi ällö lihasköntti Brad Pitt -elokuva, jonka lopun väkinäisen ja ilmiselvän juonipaljastuksen arvasin heti alusta" ei vain löytynyt sopivia sanoja. Olihan se niin tyhjentävä referaatti keskeisimmistä elokuvan herättäneistä ajatuksista.

Infektor

Parhaita leffoja, mitä on tullut katsottua. Nähty vaikka kuinka monta kertaa ja aina jaksaa viehättää, varsinkin kun on sen verran palikka, että löytyy aina jotain uutta tulkittavaa.

IronMaiden

Kun olin nähnyt elokuvan Seitsemän, pidin David Fincheriä nerokkaana, asiansa osaavana ohjaajana. Kun olin nähnyt Fight Clubin tajusin että hän on paljon enemmän.
Fight Club tulee olemaan aina ensimmäisenä mielessä, kun puhutaan ajatuksia herättävästä leffasta.
Edward Nortonilta olen nähnyt parempiakin suorituksia, samoin kuin Pittiltä, mutta kumpikaan ei missään nimessä hoida rooliaan huonosti. Päinvastoin.
Loppukäänne on ehkä turhan usein nähty, mutta tässä se on toteutettu paremmin kuin missään muussa elokuvassa.
Tiivistettynä: täydellinen elokuva.

Jabbopoikanen

Kuvaus siitä kun ihminen menee sekaisin. Vitun kova leffa, Pitt ja Norton ovat loistava kaksikko. Juoni on jännittävä ja laadukas, vuoden 99 paras elokuva.

jallua

Mitään en kyllä elokuvasta tajunnut, mutta täytyy varmaan toisen kerran joskus kattoa.

Tähän ei tarvi muuta todeta kun että aivan mahtava leffa.

JustinHenryFan

Elokuvan voi tulkita oikeastaan millä tahansa tavalla ja silti et pääse lähellekään, mitä tässä halutaan sanoa.

kalastaja774

Kaikessa maskuliinisyydessään ja yhteiskuntakritiikissään omasta mielestäni ihmeellisen kauas jää nykyisestä "äijä"kulttuurista tämä David Fincherin Palahniukin romaanista työstämä elokuva. Fight club on trillerin tavoin kuvattu elokuva jonka sen loistavat päänäyttelijät pitävät aisoissa ja koko ajan vahvasti draaman puolella. Edward Nortonin kaikkeen kyllästynyt "joka toimiston yhteiskuntakriitikko" nostaa ison keskisormen kulutusyhteiskunnalle (jonka se kyllä ansaitseekin) ja tarpoo omia polkujaan metsään ja ojassa nostaa nyrkin pystyyn ja kutsuu muutkin syvemmälle kanssaan.
Omasta mielestäni vaisun The gamen jälkeen Fight Club on sellainen yltiöpäinen koomaelokuva jollaista jokainen vihainen ohjaaja voi vain toivoa. Elokuva nostaa kirjan ytimen esiin ja esittää sen mustalla huumorilla ryyditettynä - yhtä turvallista kuin ajaa pyörällä alamäkeä kieli poskessa ilman etupyörää ja jarruja. Sen leikkaukset ja oivallukset saavat kirjan monet tahot loistamaan, ja vaikka se kirjaa positiivisempana kuvana jää katsomaan aiheuttamaan tuhojaan, on mielestäni kyseessä eräs niistä todella harvoista teoksista joissa elokuva ajaa alkuperäisen kirjan edelle, muillakin kuin kaupallisilla ansioillaan.

Kookosbanaani

Mielestäni tämä on tähän mennessä ehdottomasti paras elokuva minkä olen koskaan nähnyt. Fight Clubista loistavan tekeekin se, että se sisältää kaikkea mahdollista viihteestä mustaan huumoriin ja satiiriin. Loppukäänne oli mitä hätkähdyttävin miesmuistiin. Tämä vetää ihan oikeasti sanattomaksi. Katso ja ihastu!

kuperkeikka

Aivan mahtava! Yksi parhaista leffoista joita on tullut nähtyä.Pitt vetää ehkä parhaimman roolisuorituksensa.Nerokas juoni,Loistavat näyttelijät sekä tunnelma takaavat sen ettei tämä leffa jätä kylmäksi.

lapio

Aivan suoraan sanottuna tämä on mielestäni maailman paras elokuva.

Mad movie man

Loistavasti ohjattu ja kirjoitettu elokuva, yhteiskunnallinen satiiri sopii leffaan täydellisesti eikä haitaa muita tapahtumia. Näyttelijät ovat loistavia ja lopun juonen käänne on loistava ja arvaamaton.

MaidenFani

Mestariteos. Norton ja Pitt ovat molemmat elämänsä roolissa. Tappelukohtaukset ovat tehty uskomattoman aidon näköisesti ja loppu oli upea.

Matalahiilihappoinen

Tässä elokuvassa oikeastaan kaikki toimii. Näyttelijävalinnat ovat hienoja, eikä vain sen takia että leffassa ovat mm. Brad Pitt, Edward Norton ja itse Meat Loaf. Myös tarina on sujuvaa (varsinkin elokuvan erittäin yllättävä juonenkäänne loppuvaiheilla), ja toimintakohtaukset hienoja, vaikka itse pääpiste onkin tarinassa ja satiirissa. Kaiken kaikkiaan Fight Club on yksinkertaisesti hieno elokuva.

natunen

Tää leffa ansaitsee viis tähtee. Yritin olla odottamatta liikoja tältä, mutta en kyllä pettynyt. Aivan mahtava teos ja nerokas loppuratkaisu. Edward Norton oli todella hyvä osassaan, samoin Brad Pitt.

Kun ensimmäistä kertaa laitat Tappelukerhon pyörimään, et halua kääntää katsettasi hetkeksikään tästä äärimmäisen kiehtovasta, älykkäästä mestariteoksesta. Elokuva imaisee katsojan mukaansa totaalisesti.
Upea juoni, nokkela dialogi, hieno näyttely ja kaiken lisäksi vielä kunnon huumori takaavat ylittämättömän katselunautinnon.

Jos et ole nähnyt Fight Clubia, niin näe se. Et tule katumaan. Ehdottomasti yksi kaikkien aikojen parhaista elokuvista.

NTX

Vähän alko tuntumaan elokuvan aikana, ettei tää ole täysin naiselokuva. Karu, karski, viisas, yhteiskuntakriittinen, poliittinen.. Mahtava.

Hypetykselle ei näy loppua - syystä!

ozzzku

Ensimmäisen kerran katsomisen jälkeen oli etää olipa hyvä leffa seuraavalla keralla kun katsoi kaveriporukalla pienissä maistiaisissa leffan jälkeen kaverini meni pamauttamaan seinään että tuli kipsi.Loistava elokuva joka kestää monta katselukertaa ja josta tulee tappelufiilis(en tiedä onko tarkoitus,mutta ei varmaan:))Brad pitin paras rooli
4,5-5

Pelimies

Mestariteos⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

polkadotpaula

Erittäin hieno tuotos Fincheriltä. Norton loistaa roolissaan!

Punakuu

Helvetin loistava elokuva!

Puzor_

Mestariteos vailla vertaa. Kaiken veren ja lopputwistin keskellä elokuva jota ei kannata missata.

QT

quruhigh

Tämä mestariteos on samalla äärimmäisen nihilistinen, että äärimmäisen hauska. On outoa, mutta mielestäni tämä on yksi hauskimmista elokuvista mitä olen ikinä nähnyt. Yhteiskunnallinen sanoma on ehkä hieman over-the-top, mutta tämä vain lisää tehokkuutta Fincherin super miehiseen ja ankeaan elokuvaan.

Rainafriikki

Mestariteos,david fincherin parhaimpia elokuvia.

Renmiri

Mestariteos vaille vertaa. Onnistuessaan tämän kaltaiset elokuvat ovat taidetta, jotka eivät koskaan haalistu. Elokuva jota omasta leffakirjatostani lainaan vain harvoille ja valituille, niin arvokas tämä on. Ja mitkä upeat roolisuoritukset!

Seonsiinä

Tämä majaili hyllyssäni yli kuukauden, ennen kuin sitten keräsin voimia ja jättää kaikki ennakkohypetys pois. Kun elokuva sitten loppui olin aivan puulla päähän lyöty. Fight Clubia ei voinut verrata yhteenkään muuhun elokuvaan joita on tullut tsiikailtua. Tarina on aivan täydellinen ja etenkin elokuvan viimeiset parikyt minuuttia ovat jo sellaista materiaalia että huh huh.

Tarinahan kertoo miehestä (Norton) (jonka nimeä ei mainita). Hän ei saa unta ja hän kiertelee kaikenlaisissa sairaiden istunoissa. Sielää hän tapaa Marlan (Carter). Mies tapaa saippuakauppiaan Tyler Durdenin (Pitt), jonka kanssa he tappelevat ja se tuo heille mielihyvää. Näin he perustavat Fight Clubin, jossa tapellaan eikä armoa anneta.

Nimestä voisi päätellä että kyseessä on pelkästään armotonta turpaan vetoa. Ei ei ei. Se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Fight Club on yhteiskuntasatiiri ja kuvaus kahdesta miehestä, joista toinen on elämänhaluinen ja toinen masentunut, mutta muuttuu elämänhaluiseksi loppua kohden. Fight Clubissa toimii myös näyttelijäosasto paremmin kuin hyvin. Brad Pitt pudottaa katsojan eteen sellaisen roolisuorituksen mitä kukaan ei olisi häneltä uskonut. Edward Norton tekee vielä parempaa työtä kuin Bratti. Helena Bonham Carter tuo tietenkin leffaan sitä tarvittua naiskaunetta, ja kylää hänkin tekee hienoa työtä. Yleensä ärsyttävä Jared Leto saa leffassa niin pahasti köniinsä.

Upea ja mestarillinen kuvaus, joka on ainoa laatuaan ainakin tähän mennessä. Tämän jaksaa katsoa varmasti vielä monet monet kerrat.

Soapmaker

Kerrassaan upea yhteiskuntakriittinen draama/trilleri/toiminta niin näyttelijöiden kuin käsikirjoituksenkin osalta. Yksi ysärin parhaista!

Spuge

Mestariteos ja se on ohella voidaan jopa puhua maailman parhaasta elokuvasta. Päärooleissa olevat Brad Pitt ja Edward Norton näyttelivät täyden viiden tähden arvoisesti.

Stranger

Todella hieno mestariteos, joka kuuluu Fincherin parhaimpiin elokuviin. Brad Pitt ja Edward Norton olivat loistavat rooleissaan, eikä sovi unohtaa Helena Bonham Carteria.

Tertsi

Täytyy myöntää, ettei monikaan lähiaikoina katsomani elokuva tunnu juuri miltään nähtyäni tämän. Fight Clubissa on toimiva, tiivistunnelmainen juoni, erinomaiset näyttelijät sekä kovia tappeluita, mutta ennen kaikkea paljon hyviä yhteiskunnallisia ja moraalisia kannanottoja, jotka todennäköisesti saavat katsojan näkemään maailman hieman toisenlaisessa valossa. Se on hyvän elokuvan merkki.

Tiiviste

Brad Pittin ja Edward Nortonin parhaat roolit ikinä.

Waltu

Tässä taas semmonen leffa, jonka viitsii katsoa uudestaan! Oli taas loistava leffa, joka erottuu massasta edukseen.

whatever

PARAS!

zzzjjj

Maailman kaikkien aikojen paras elokuva

1muri

741moimoi