Bean

Vaikka onkin kehottu trilleri, en vain pidä tästä. Lopetus on kyllä hieno ja hyviä roolisuorituksia, mutta kerrontatapa on liian sekava ja laahaava. Alkua ja loppua lukuunottamatta hyvin mielenkiinnoton ja tylsä trilleri. (2,5/5)

JohnRambo

Leffa juhlii käsittämättömän nerokkaalla ja nopeatempoisella käsikirjoituksella, joka antaa katsojalle joka kohtauksessa vihiä loppuratkaisusta. Kaikki tämä näyttää ja kuulostaa ihan kivalta.

Mutta kun ei uppoa niin ei uppoa. Yritin tosissani pysyä kärryillä leffan juonessa, mutta olin koko ajan ihan pihalla. Edes se fakta, että tämä on jo toinen katselukerta ei parantanut tätä. Tätä katsoessa tuntuu siltä, kun katsoisi tuntemattoman kaveriporukan heittävänsä inside-vitsejä toisilleen. Jutuissa varmasti luonnetta ja ne ovat hyviä, mutta jos puoliakaan ei ymmärrä niin niistä ei voi oikein nauttiakaan.

The Usual Suspects sai mut tuntemaan itseni typeräksi. Kaikki leffassa toimii tosi hyvin, paitsi että mä en ymmärrä sitä.

Lorcan

Tässä oli paljon hyvää. En vain ole tällaisten gangsterileffojen ystävä: koin tämän tylsäksi. Uskon silti helposti, että leffa uppoaa joillekin paljon paremmin.

anna.v

Rikos,
1995
Bryan Singer
Christopher McQuarrie
Benicio Del Toro, Chazz Palminteri, Gabriel Byrne, Kevin Pollak, Kevin Spacey, Pete Postlethwaite, Stephen Baldwin
USA, Saksa