Arzibaba

Hyvä leffa, vaikkakin puolet leffasta meni harakoille, kun TV rupesi räpisemään. Loppu pisti ajattelemaan ja harmittamaan Fosterin puolesta, kun ei kukaan uskonut.

Beer Master

-Do you think there's people on other planets?
-If it is just us... seems like an awful waste of space.

Muistan kun näin tämän ensimmäisen kerran ala-asteikäisenä jolloin minulla ei ollut edes kännykkää (en valita, päinvastoin) ja pidin tästä kovasti. Loppuvaiheissa oli hyvät ja huonot puolensa, mutta muilta osin leffa oli yllättävän syvällinen. James Woods veti parhaimman roolin.

DRUGS

Erittäin mielenkiintoinen scifileffa. Harvoin näkee näin älykkäitä ja toimivia leffoja. Jodie Foster on loistava ja tarina toimii. Ehdottomasti yksi mielenkiintoisimmista ratkaisuista genren leffoissa. Mieleenjäävä ja hieno loppuratkaisu.

J/N

Aika ovela. Loppupuoli varsinkin.

Key

Tässä elokuvassa on parasta se että minkään laista hirviötä ei ole. Ensimmäinen Yhteys on tosiaankin mieleenpainuva elokuva niinkuin monet ovat sanoneetkin.

korkkinado

Itseäni kyseinen aihe kiehtoo niin paljon, että väkisinkin tämä suurten kysymysten äärellä oleva komea leffa vakuutti. Jos sanotaan huonot asiat pois alta, niin mukana yksi päälleliimattu suhdekuvio ja loppu oli hieman liian antiklimaattinen kaiken sen rakentelun jälkeen. Jodie Foster on erinomainen pääroolissa. Mutta silti jokunen aika sitten katsomani Arrival oli vielä loisteliaampi, koska se päräytti vielä lopullaan. Nytkin voidaan silti puhua todella hyvästä elokuvasta. Ilman mainitsemiani vikoja kyseessä olisi viiden tähden kamaa, mutta nyt se on "vain":

pökkelö

Mielenkiintoinen leffa, jossa omaperäisiä ideoita. Parhaimpia näkemiäni scifileffoja.

4/5

Punakuu

Oikenkin loistava scifi! Juoni etenee sujuvasti eikä ole ennalta-arvattava. Näytteliätkin vetävät hyvät suoritukset. Suositellen hyvän scifin ystäville!

Altema

Alkuperäinen nimi: Contact

1997
Robert Zemeckis
Ann Druyan, Carl Sagan, James V. Hart, Michael Goldenberg
David Morse, James Woods, Jena Malone, Jodie Foster, Matthew McConaughey, Tom Skerritt, William Fichtner
englanti, espanja, saksa, venäjä