Swingersistä tuttu näyttelijä/ohjaaja/käsikirjoittaja Favreau on ohjannut tämän joulusadun, joka kertoo Buddy-nimisestä ihmisestä (Will Ferrell), joka vahingossa joutui vauvana joulupukin säkkiin ja niin pohjoisnavalle tonttujen keskuuteen. Siellä Buddy opetettiin tonttujen tavoille, kuten tekemään leluja joulupukin pajassa. Kun Buddy 30 vuoden kuluttua saakin tietää olevansa tontun sijaan ihminen, päättää hän lähteä etsimään oikeaa isäänsä (James Caan) New Yorkista.

Elf on tavanomainen jouluun sijoittuva perhe-komedia, johon Favreau on saanut muutaman mahanpohjassa tuntuvan hauskan kommelluksen. Elokuvana ei mitään ihmekamaa, mutta perheen pienimmille suunnattuna joulusatuna toimii varmasti. Vaikkei Ferrell suosikkeihini kuulukaan, hän teki melko hyvän roolin Buddyn housuissa. Voisi toimia vielä paremmin joulun alla joulupäivänä perheen kanssa takkatulen ääressä glögiä siemaillen, mutta kyllä tämä viihteestä käy näin synkän syksynkin tekemässä tuloaan.

Se on itse ohjaaja Favreau, joka esittää elokuvassa lääkäriä.

nimimerkki: Population1

Tähtääjä, 36 arvostelua