Disney Teppo

Vihdoin katsoin! Ja olisi voinut jättää katsomatta! Kyllähän tämä hyvin kuvaa ihmisten tyhmyyttä, muttaa..... Tyhmä! Siis, ne kinasteli jääkö ne ylös vai menevätkö kellariin. Tuli semmonen olo että teki mieli huutaa niile tyypeille siellä ruudun takana. Olisivat menneet yläkertaan, sillä 1. Siellä on yksi paikka mitä puollustaa, portaat. Ja 2. Jos zombiet pääsee ylös voi hypätä ikkunasta maahan ja paeta. Ärsyttää! Mutta joooo,..... Tän ei pitäis olla klassikko. :(

Keräilijä

Hieno juttu tämä. Ihan 100 % klassikko. Kaikesta tästä hyvyydestä huolimatta en kuitenkaan nyt henkseleistäni irronnut. Hieman kuivahko ja tylsäkin kerkesi olemahan.

Uytp7

Sattumalta katselin tämän pari viikkoa sitten ja sitten teoksen ohjaaja George A. Romero menikin kuolemaan. Kevyet mullat vaan hänelle, ties vaikka mies palaisi takaisin elävänä kuolleena! Eipä vaan, vitsit sikseen ja itse varsinaisen kommentin pariin. Minulle tämä Romeron kenties tunnetuin teos paljastui miltei järkyttäväksi pettymykseksi. Uskomattomana jänishousuna, noin yleisesti ottaen zombeihin suosiollisesti suhtautuvana yksilönä ja vanhojen klassikoiden arvostajana uskoin Elävien kuolleiden yön olevan puhdasta timanttia. Vaan silkkoa sisältä oli sekin.

Suurin ongelma omissa kirjoissani lienee ettei tässä ole oikeastaan jännitystä juuri nimeksikään. Eikä näyttelykään ollut mitään oscartasoa. Tehosteista, kuvauksesta jne. ei kannattane valittaa ajankohdan ja budjetin takia. Harmittavasti teos ei puutteiden syiden tiedostamisesta huolimatta säväyttänyt oikein mitenkään. Hyvä aloitus ja lopetus, siinä välissä paljon löpinää ja vähän asiaa. Kunnioitukseni teokselle genren sekä sen konventioiden luojana, kismittävän paljon on ajan hammas tätä päässyt puraisemaan.

Hoplaa

Night of the Living Dead
Night of the Living Dead arvosana 4,06
Kauhu
1968
Elävien kuolleiden yö (tv)
George A. Romero
George A. Romero, John A. Russo
Bill Hinzman, Charles Craig, Duane Jones, Judith O'Dea, Judith Ridley, Karl Hardman, Keith Wayne, Kyra Schon, Marilyn Eastman, Russell Streiner