HoboGoblin

Homma on siis se että joku täysin erakoitunut ja vähän aspergerinen mutta stuntti- tappelu- tappo- ajelu- ja autohommissa nero jätkä ihastuu johonkin valkoiseen prinsessaan joka on teininä pamahtanut paksuksi jollekin kulttuurintikastuttaja-linnakundille, päättäen sitten rythtyä tälle oikein ritariksi. Sitten tapetaan vitusti porukkaa aivan vitun eleettömästi raccauden eteen. The end.

Siis mitä hemmettiä, mistä kaikki tämä hype?! Tajusin elokuvan suosion vasta katsottuani sen, ja olen aivan ymmälläni. Tämähän oli aivan naurettavan tyhjänpäiväinen raina sysipaskalla soundtrackillä, täynnä aivan älyttömiä ja tajuttoman pitkästyttäviä jumituskohtauksia, jotka olisi voinut leikata puoleen. Leffan ilostuttavin anti rajoittui pariin messevään väkivaltakohtaukseen. Elokuvien ystävät, välttäkää kuin ruttoa.

meze1

Täytyy kyllä ihmetellä, että normaalisti olen ollut samaa mieltä tulevien klassikoiden mielipiteistä ja myös menneiden, mutta tämä leffa oli kyllä mielestäni todella surkea.
Luotiin (huom. olevinaan) tunnelmaa viivytyksillä, jotka tiesit etukäteen. Jos olisikin tuon (nyt typerän) viivytyksen jälkeen tullut käänne, olisi elokuva ollut ehkä hyvä.
Pääosanesittäjä olisi voinut olla vaikka naapurin Pekka. Yhtäpaljon tarvittiin näyttelijän lahjoja.
Samoin naispääosan esittäjäkin olisi voinut olla se naapurin Liisa.
(kyllähän Pekka ja Liisakin kesäteatterissa vetää hyvin)
Harvoin mikään elokuva tuottaa totaali pettymyksen odotuksiin ja kommentteihin nähden, mutta tämä sen teki.
Juoni oli "muka" ovela, vaikka lapsikin tiesi miten tulee käymään.
Jos tykkää pelkästä haahuilusta ja tapahtumattomuudesta elokuvissa, niin tuolloin suosittelen tätä elokuvaa. Mutta jos haet toimintaa, thrilleriä, draamaa tai mitä tahansa muuta, niin en suosittele.
Yksi tähti tulee musiikista ja kuvakulmista ja viimeinen puolikas kaikesta muusta.

Hissukka

Drive arvosana 3,93
2011
Nicolas Winding Refn
Hossein Amini, James Sallis
Albert Brooks, Bryan Cranston, Carey Mulligan, Oscar Isaac, Ron Perlman, Ryan Gosling