Kenties kiinnostavin Marvel-leffa tähän mennessä sarjaa mielestäni. Vaikka Benedictin harjoitteluja tohtori Outona ei paljoa harmikseni näytetty (tuntui olevan ilmeisesti ylipätevä hommaan tai leffantekijöitä ei kiinnostanut uhrata siihen aikaa), pidin sen seikkailullisuudesta ja mysteerimäisestä tunnelmasta. Kaikki kehuvat tämän visuaaleja, mutta minusta tämä oli ruma ja epäselvää sotkua, varsinkin kun ruvettiin Inception-linjalle (en muuten pitänyt kyseisestä leffasta). Kaunista oli vain mielestäni lopussa kun Strange meni Dormammua tapaamaan. Leffa oli hauska, mutta hauskimmat kohtaukset tapahtuivat juuri Dormammun kanssa ja silloin kun Strange otti luvatta kirjoja kirjastosta. Sekä sarjan vakavat että humoristiset puolet toimivat (jos unohdetaan Beyonce-vitsi ja pari muuta sen kaltaista). Cumberbatch oli sopiva kopean tohtorin rooliin, tuoden kokemustaan Sherlockina esiin. Kolmonen olisi tullut muuten, mutta visuaalinen puoli ja liika hätäily veivät pisteitä. Henkinen kolmonen, maallisesti kaks ja puoli.

Pikkupuera

Suurin osa mennään haukottelun rajoilla. Parit hienot tehosteet eivät pelasta kaavamaista tylsyyttä.

Jii89

2016
Marvel's Doctor Strange
Scott Derrickson
C. Robert Cargill, Jon Spaihts, Steve Ditko
Benedict Cumberbatch, Benedict Wong, Chiwetel Ejiofor, Mads Mikkelsen, Michael Stuhlbarg, Rachel McAdams, Scott Adkins, Tilda Swinton