JustinHenryFan

MCU:n surkein leffa tähän mennessä! Tämä lähenteli jo Avatar: The Last Airbender -tasoa surkeudessaan. Täysin naurettava erikoistehostepläjäys, jossa ei ollut mitään järkeä. Kaiken huipuksi ne erikoistehosteet ei itsessäänkään olleet mitään maailman parhaita. Tälläinen pelleily antaa fantasia-leffoille surkean maineen!

shinji

Marvel leffoista voi ainakin sanoa plussaksi sen, että suurimmaksi osaksi näissä on rooleihinsa sopivat näyttelijät, ainakin tärkeimmissä rooleissa. (toki hutejakin löytyy, mm. Mads Mikkelsen ei mielestäni sopinut rooliinsa pätkääkään mutta pahikset onkin aina näissä leffoissa todella huonoja) Cumberbatchin lisäksi tykkäsin Swintonista ja Wongista, mutta edes hyvät näyttelijät ei saa tätä kunnolla toimimaan.

Dr. Strange olisi hahmona ollut mitä sopivin ihan erilaiseen sarjis leffaan - tästä olisi voitu tehdä hitaampi, vähän taideleffan tyylinen pohdiskeleva/filosofinen elokuva, ja sellaisena se olisi myös selkeästi erottunut muista Marvel leffoista. Tällainen toteutus olisi myös tehnyt hahmosta erottuvan, nyt Strange on mielestäni lähes identtinen Tony Starkin kanssa mikä on vain tylsää. Nopeasti kävi kuitenkin selväksi ettei tilaisuutta olla käytetty hyväksi, vaan homma muuttui äkkiä päättömäksi tehostemätöksi. Nykyleffoissa on meikäläisen makuun liian epäaito visuaalinen ilme, tykkään tehosteista jotka sulautuu aitoon ympäristöön ja tällainen tehosteräjähdys tekee minulle vain päänsäryn, joten loppupuolisko oli todella puuduttavaa katsottavaa. Jos tätä elokuvaa pitäisi kuvailla yhdellä sanalla se olisi sekasotku, 1½ tähteä.

Doctor Strange
Doctor Strange arvosana 3,25
2016
Marvel's Doctor Strange
Scott Derrickson
C. Robert Cargill, Jon Spaihts, Steve Ditko
Benedict Cumberbatch, Benedict Wong, Chiwetel Ejiofor, Mads Mikkelsen, Michael Stuhlbarg, Rachel McAdams, Scott Adkins, Tilda Swinton