Tarina on yksinkertainen mutta hyvä, tosin ehkä liiankin yksinkertainen. En usko, että tulen löytämään seuraavalla kerralla mitään uutta. Inglourious Basterdsin tajusin vasta joskus kolmannella katsomiskerralla täysin.

Editointi ja kuvaus eivät välillä oikein toimi minun mielestäni. Esimerkiksi ne hidastetut kohtaukset näyttivät surkeasti tehdyiltä. Ja kun ne näyttivät jonkun kasvot silleen nopeasti yhtäkkiä, en tajua oikein miksi sillä se näytti typerältä. Tuli ikävä Sally Menkeä.

Näyttelytyökään ei ollut mitenkään ihmeellistä muutamia hahmoja, kuten tri Schultzia (Christoph Waltz) lukuunottamatta.

Ja jotkin kohtaukset näyttivät kuin ne olisi repäisty jostain aivan eri elokuvasta. Eivät sopineet elokuvan muuhun tyyliin.

Mutta ei niin huono etteikö olisi jotain hyvääkin: tarina (kuten jo aiemmin mainitsin), ja jotkin kohdat joista tuli mieleen että "vau, osaa se Tarantino vieläkin" (valitettavasti en osaa nimetä yksittäisiä kohtia, anteeksi), ja erityisesti se rohkeus tehdä jotain erilaista vaikka en sitten kaikesta pitäisikään. Esimerkiksi hip hopin käyttäminen länkkärissä täytyy olla maailman typerin idea mutta... jollain kumman tavalla se silti toimii. Yleisellä tasolla en kyllä tykännyt musiikista mitä elokuvassa oli, vaikka yleensä Tarantinolla on pettämätön musamaku leffojensa suhteen. Mutta se oli jotain niin hullua ja typerää että en voinut olla pitämättä siitä. Ja sitten vielä yksi juttu, jota en ollut tajunnut ennen kuin poikaystäväni siitä huomautti, että tämähän vaikuttaa aika ajoin näytelmältä. Olen samaa mieltä. Neo-spagettiwestern/toiminta/musta komedia-näytelmä. Olen melko varma ettei kukaan ole ennen tehnyt tuollaista! Täytyy nostaa hattua.

Mutta olen siltikin pettynyt, odotin tältä paljon. Ehkä ajan kuluessa pidän tästä enemmän kuin nyt, mutta tällä hetkellä tuntuu että elokuvassa on enemmän huonoja juttuja kuin hyviä, joten toistaiseksi tämä on vain ok leffa. Toivottavasti tämä paranee iän myötä ettei tarvitse myydä pois.

Manco

Lähes kelvoton, välillä okei

Vaginaattori

En voi kyllä ymmärtää teitä jotka pidätte tätä hyvänä. korkeintaan krapulassa voisin nauttia tästä. koko leffa pelkkää typerää räiskintää ja kaaosta. ainoat hahmot jotka jää edes jollain lailla mieleen on christoph waltz ja samuel l jackson jotka kummatkin ylinäyttelevät aivan järkyttävän paljon. tästä leffasta puuttuu kokonaan westernin fiilis mielenkiintoisuus. tarantiono mielestäni on harhateillä urallaan. ensin inglorious basterds ja nyt tämä. todellisia pettymyksiä. joskus aikoinaan quentinin dialogit olivat originaaleja ja nerokkaita nyt hän lähinnä yrittää liikaa ja epäonnistuu. ainoat plussat mitä tulee mieleen on näyttävät räiskintä kohtaukset ja leonardo dicaprion keskiverto suoritus.

vasara88

Alku lähti käyntiin erittäin hyvin, mutta jossakin keskivaiheessa meno oli melko tasapaksua ja jopa tylsää. Lopun ammuskelut pelastivat melko paljon, koska ne olivat toteutettu todella tyylikkäästi, silti elokuva olisi voinut olla huoletta 30-45min lyhempi. Tarantino tekee aina pitkiä elokuvia ja "paskanjauhanta" on yleensä mielenkiintoista, mutta ei tässä.

En ymmärrä miksi elokuva nimettiin Djangoksi, koska eihän tällä ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa. Soundtrack on kelpo, ellei paria räppi kappaletta lasketa mukaan. On järjetöntä käyttää räppiä Westernissä. Two mules for sister Sarahin tunnari oli taas hyvä esimerkki oikeasta musiikista.

Tarkkasilmäiset varmaankin huomasivat myös tehostemestari Tom Savinin vilahtavan elokuvassa.

Ihan höpö jätkä

Western
2012
Quentin Tarantino
Quentin Tarantino
Christoph Waltz, David Steen, Dennis Christopher, Don Johnson, James Remar, Jamie Foxx, Kerry Washington, Leonardo DiCaprio, Samuel L. Jackson, Walton Goggins
englanti, saksa, ranska