Raakalaismaisten ja aivotoiminnan puutteesta kärsivien sadististen tappajien täyttämässä maailmassa ei kenelläkään ole kivaa. Paitsi katsojalla.
Cyborg on huono elokuva, sitä ei voi kiistää, mutta Cyborg on äärimmöisen nautittava huono elokuva. Attack Forcen tavoin se on ihastuttavan halpamainen ja herkullinen kalkkuna, jota ei voi olla rakastamatta.

Huonous käy ilmi melkein kaikesta -juoni, käsikirjoitus, näyttely, äänet- mutta ei ihan kaikesta, sillä visuaalisesti elokuva on tyylikästä -mutta ei kaunista- katseltavaa. Dialogia on todella vähän, eikä sillä ole oikein mitään merkitystä. Fläsbäkkien ylikäytön ja oudohkojen äänien vuoksi tunnelma käy paikoin jopa surrealismin puolella, mitä Albertti on todennäköisesti hakenutkin. Juonen selittää kahdella lauseella, mutta turpasaunaa ja naamaan potkimista on paljon, ja löytyyhän sieltä käden katkaisu ja ristiinnaulitseminenkin. Tuo viimeksi mainittu on yksi 80-luvun toiminnan koskettavimmista ja rankimmista hetkistä -kunnes nähdään äärimmäisen ruma ristin kaatuminen. Hahaha!

Yksi elokuvan saavutuksista on se, että se onnistui luomaan 80-luvun toimintaleffojen historian kyrvimmän pääilkimyksen, jolle edes Bennett tai Night Slasher eivät pärjää. Vincent Klyn tekee hämmästyttävän huonon roolisuorituksen hämmästyttävän huonosti kirjoitettuna tappokoneena, jonka nimi oli Fender, Marshall, Amp, Rytmimuna, Nuottikirja, RocknRolla, tai mikä tahansa muu musiikkiin liittyvä, ja joka murisee ja karjuu pelottavammin kuin kymmenen vihaista leijonaa. Hänen voimansa ovat vähintään yhtä pelottavat, ja niin on ulkonäkökin. Hän on täydellinen, halveksuttava, itse Saatana -siis kaikkea, mitä kehnon kasaritoiminnan pahikselta voi toivoa.
Muut näyttelijät eivät toki ole paljoa parempia, mutta Vincent Klyn vie pääpalkinnon kotiin. Elokuvahistoriassa samaan on yltänyt ainoastaan Brian Thompson MK Annihilationissa täydellisellä yliampuvalla järjettömyydellään.

Hetken mietin jo nelosen näpäyttämistä, mutta Cyborg saa nyt tyytyä kahteen ja puoleen. Se on melko alhainen, mutta muistutan, että minä tosiaan ihastuin tähän tekeleeseen jo ennen sen katsomista. Sen katsominen vakiinnutti tekeleen paikan kaikkien aikojen sympaattisimpien väkivaltaleffojen joukossa.
Tämän jälkeen mikään ei tunnu enää miltään.

D-McH

Edelweiss