Kolmas kerta toden sanoo! Kaksi kertaa olen aina lopettanut siinä puolen tunnin paikkeilla jossa Arska on noidan/demonin/mikä-lien mökissä. Nyt kun päätin siitä vielä vähän eteenpäin katsoa niin tämä meni ihan hyvin alas. Kökköyksiä tästä kyllä löytyy runsaasti (joista ainoa ärsyttävä asia on kertojan/shamaanin ääni), mutta jostain syystä pääsin nyt leffan maailmaan sisään. Tässä on hyvää fantasiaa ja pullistelua, upea käärme (jota luulin aidoksi vaikka nyt kun ajattelee niin eihän se voinut olla) ja aivan loistavaa musaa! Pidin myös Conanin kovin traagisesta tarinasta, sellainen kestää aikaa. En tiedä kuinka uskollinen tämä on kirjoille, mutta kyllä ne rupesivat nyt hiukan houkuttelemaan. Tajuan kyllä nyt miksi tämä on vedonnut aikoinaan poikiin. Hyvin maskuliinista. Mutta tässä oli myös hyvä ja vahva naishahmo, ilman ärsyttävää asian alleviivaamista. Ihan hyvä huono leffa, parani koko ajan loppua kohden.

JohnRambo

Muistan, kun näin tämän pikkupoikana ja pidin tätä liian hidastempoisena. Nyt varttuneemmalla iällä on valitettavaa, että joudun toteamaan saman asian. Koko Conan-tarina olisi toiminut paremmin jos leffa olisi tajuttu tiivistää ytimekkääksi sataminuuttiseksi kostotarinaksi. Leffasta paistaa nyt turhankin selvästi läpi, että tästä yritettiin tehdä moniosaisen franchisen aloitus, mutta koska tulevaisuuden pläänit kusivat studion toimesta ja Arskan kiinnostuksen puutteesta, niin eeppoksen tavoittelu ampuu itseään jalkaan.

Tehosteet ovat osittain aikaansa nähden upeita. Osittain ne ovat taas nolosti ajan syömiä. Lisäksi kun en itse ole varsinaisesti tällaisen miekkafantasian ystävä, enkä ole millään tapaa Conan-sarjakuviin perehtynyt niin en varsinaisesti kuulu kohdeyleisöön, vaikka Arska-fani oonkin.

Toimintakohtaukset toimivat pääosin hyvin, mutta kuten sanottua, kaikkea turhaa paskaa niiden välissä on liikaa. Miekanheiluttelua olisi saanut olla enemmänkin, koska veri lentää niiden aikana aikas mukavasti. Tosin Arska olisi voinut vielä pikkasen sulavammin liikkua miekka kädessä. Välillä tuntuu, että Mr. Olympia-lihaksia on turhan paljon edessä, että liike olisi ollut tarpeeksi ketterää. Muutenkin hänen roolisuoritus on vielä Arska-tasollakin kökköä. Onneksi upea soundtrack pelastaa monet kohtaukset.

Lassomies

Arska harrastaa seksiä. Arska nauraa ja ääntelee omituisesti. Arska sporttaa hetkittäin naisellista otsatukkaa. Arska vetää jopa kamelia turpaan.
Johan tuommoisella tarjonnalla pitäisi olla kasassa todella hauska tahaton toimintakomedia, ellei se olisi loppujen lopuksi niin pahasti vanhentunut, kömpelö ja tylsä. Ulkonäöstä kertoo varmaan tarpeeksi se, että turhan monessa kohtaa näyttää, että ulkonakin ollaan studiossa. Ja Conan-maailmassa arkipäiväinen chit-chat jumalista on sen verran kiinnostavaa höpönlöpöä, että leffa olisi aivan yhtä hyvä, jos dialogi olisi pelkkää murahtelua.
Basil Poledourisin korva tunteikkaalle musiikille pelastaa parhaansa mukaan.

lollero

Tämä on kyllä huonoin arska leffa. Kliseinen ja pitkäveteinen.

markus aki berg

Elokuvan kerronta on toteutettu todella huonosti. Näyttelijöistä vain Jones on jotenkin hyvä, Arska ei ollut vielä niin hyvä kuin Terminaattorissa. Rupesi naurattamaan kun Conan veti kamelia turpaan.

Vaikka Arska-leffojen taso olisikin välillä hieman hölmömmän puoleinen, ovat ne kuitenkin aina lähes poikkeuksetta erittäin viihdyttävää tavaraa. Conan on näkemistäni Arskan tähdittämistä leffoista kuitenkin selvästi kehnoin. Siistellä efekteillä ryyditetyt muutamat huippukohdat pitivät intoa yllä, mutta muuten leffa oli vain läpi möllötettävää fantasiamömmöä. Katsottava pätkä vaikka harmittavasti aika tylsänpuoleinen. Arska irrotti toki muutamat tahattomat naurut tässäkin, mutta muuten ei kyseessä ole kovin hauska tai tarinallisestikaan tasokas tuotos hienoista lavasteista huolimatta.

Arc

arpum