Apuva!

Horjuvalla kuvauksella varustettu epätavallinen hirviö elokuva.Ensimmäistä kertaa näen amerikkalaisen elokuvan jossa ns.Tavalliset ihmisiet ovat aidosti tavallisia ihmisiä kiitos siitä hyvien näyttelijöiden.Erikoistehosteet ovat jenkki leffa standardien mukaiset ja elämyksenä leffa oli aivan loistava.Leffassa kuitenkin jäi jotain auki. 4/5!

arska

Luulin etten pahemmin pitäisi tästä. Toisin kävi. Leffahan oli suorastaan huippu kaikinpuolin.

Kun tämä aikoinaan ilmestyi, olin skeptinen tämän suhteen koska ajattelin julisteen takia että tämä on taas jokin tylsä katastrofileffa jossa ylistetään amerikkalaisia joten se jäi sitten näkemättä. Sitten jokin aika sitten näin tämän jatko-osan joka oli ihan mielenkiintoinen joten päätin sitten katsoa millainen tämäkin nyt sitten on. Eihän tämä ollut ollenkaan samanlainen! Ja hyvä vain, tämä oli mielenkiintoinen myös mutta toistaminen olisi mennyt tylsäksi. Tämä olikin found footage/jättihirviö-leffa ja omasta mielestäni todella onnistunut sellainen. Muutama eka minuutti oli hieman raivostuttava, mutta kun päästiin bileisiin niin mielenkiinto heräsi hieman. Kerrankin bileet jotka tuntuivat realistisilta bileiltä, tuntui kuin olisin itsekin ollut siellä. En ruvennut edes ajattelemaan koska se katastrofiosuus alkaa, joten se tuli minulle aivan samanlaisena yllätyksenä kuin elokuvan hahmoille. Järkytys oli suuri mitä pidemmälle leffa eteni, bileiden lisäksi myös paniikki ja kaikki tuntui oikealta. Minua ahdisti todella paljon, vaikkakin hirviöt eivät itsessään järin pelottavia olleetkaan. Minua ei haittaa hahmojen ohuus tälläisessa leffassa, vaikka ei siitä haittaakaan olisi jos välittäisi heistä enemmän, mutta en minä heitä vihannutkaan. Lähinnä vain tuskastelin sitä miten tyhmiä he olivat, eikö heillä ole lainkaan itsesuojeluvaistoa. Viimeistään kun he pääsivät sinne määränpäähänsä joka oli kaatunut, olisi luullut heidän perääntyvän suunnitelmistaan mutta ei... Mutta se oli ainut vika mitä tästä löydän. Minusta erinomainen leffa genressään.

(JohnRambolle tuossa alempana vastaisin että eipä se videon viesti ollut katsojalle osoitettu vaan kyseisen maailman mahdollisesti henkiinjääville ihmisille, jokin muisto/todiste tapahtuneesta. He mahdollisesti jo tietävät asiasta enemmän kun ovat henkiin jääneet.)

Drama

+ käsikamera-tyyli
+pelottava
+hirviötä ei näytetä liikaa

-sankarien kuolemattomuus
-hirviö tylsännäköinen
-käsikameralla kuvattu on häiritsevä välillä

4/5

emfu

Hauskasti toteutettu, tykkäsin tosi paljon. Tuli paljon aidompi fiilis kun leffa oli yhdellä kameralla kuvattu.

HAL9000

Elokuvassa on parasta sen välittämä epätietoisuuden ja pelon tunne sekä shokintäyteinen uhkaava ilmapiiri. Johonkin kultasuoneen tekijät ovat joka tapauksessa osuneet, kun näin hyvän scifijännärin ovat saaneet aikaiseksi.

Jampe_69

Olihan tämä aikanaan teatterissa katsottuna erittäin viihdyttävä tuhomatka New Yorkiin ja sen uumeniin. Toteutustapa toimi loistavasti, kuten puolituntemattomat näyttelijät. Lopetus on erinomainen ja jatkoahan tälle on luvassa parin vuoden sisällä.

Jamppahattu

Key

Jännittävä, kun katsoo vain yhden kerran. Neljä tähteä.

koala

Yllättävän hyvä ja mielenkiintoinen elokuva! Tykkäsin paljon kuvaustyylistä ja jännitystäkin piisasi aivan loppuun asti. Pitkästä aikaa jotain vähän erilaista katsottavaa.

Kuu-Ukko

Hyvä jännäri.

Lasitten

Hyvä leffa. Todella keksiliäästä toteutettu. Onnistuu olemaan intensiivisin "hirviö tulee ja tuhoaa suurkaupunkia"-leffa. Kameramies oli todellakin ärsyttävä ja lopussa ei olisi tarvinnut näyttää koko hirviötä.

Lordi-fani

Erittäin onnistunut ja erilainen elokuva. Pari kertaa säikähdin todella pahasti. Täytyy kuitenkin sanoa, että hirviötä näytettiin lopussa liikaa sillä olento näytti tyhmältä ja oli kamala vain silloin, kun sitä ei nähnyt kunnolla tai kun se hyökkäsi yhtäkkiä jostain.

MaidenFani

Kameraa käytetään loistavasti ja sehän on elokuvan valttikortti. Näyttelijät eivät kuitenkaan tee mitään nappisuoritusta. Jotenkin jäi lopussa turhauttava olo kun ei saanut selville miten lopulta tapahtui.

Matlock

Oikeinkin pätevä käsivarakameralla kuvattu monsterikela. Tuo todella paljon uutta ko. genreen ja jyrää loppua kohden pysähtymättömällä intensiteetillä. Totta kai leffasta löytyy yhtä sun toista virheenpoikasta ja epärealistisuutta(monsterileffassako?) ym. mutta asialleen omistautunut fiksu katsoja ei niistä jaksa kiinnostua vaan antaa nautinnon jatkua.

-mirco-

Elokuva vaikuttaa lähes täydelliseltä ja virkisteltävältä ennen ennalta arvattavaa, huonosti toteutettua kohtausta loppupuolella. Heiluva kamera toimii, mutta aiheuttaa päänsärkyä ja hankaloittaa seuraamista. Loppuratkaisu on hyvä.

Nonaley

Erittäin hyvä leffa ja myöskin on omaperäinen kuvaustapa. Loppu jäi melko kesken, mutta aika hyvällä tavalla. Suosittelen:)

OZMOxD

Erittäin hyvä ''hirviö hyökkää kaupunkiin'' leffa.
Pituutta oli juuri sopivasti ja loppu oli saatu hienosti kasaan.
Paljon jätettiin auki, mutta se olikin elokuvan tarkoitus.
Katsojan annetaan päättää lopusta ja se on hyvä se.

4/5

poximus

Aika hyvä!

QT

Sinipiika

Elokuvateatterissa katsottuna teki suuren vaikutuksen. Kekseliäs toteutus.

muoks. 6/11/10 Nyt telkkarista katsottuna iski yhä hyvin, mutta tuli kieltämättä huomattua tuo henkilöiden kuolemattomuus (puhun lähinnä naisesta, joka juoksi täysillä muiden mukana pahasti haavoittuneenakin).

Stranger

Tarantino

Mielenkiintoinen ja ennen kaikkea toimiva idea pitää fiiliksen korkealla koko leffan ajan. Joistain hahmoista oppii välittämään, kun taas toisille toivoo helvetin pikaista kuolemaa. CGI toimii muuten aivan loistavasti, paitsi varsin huonosti toteutetussa kohtauksessa jossa tämä mahtava monsteri sitten jokseenkin näytetään.
Cloverfield viihdyttää koko kestonsa ajan, ja katsoessa voi vain kuvitella miten hieno kokemus elokuva olisi 3-D:nä valkokankaalla....

2-Edge

Cloverfield arvosana 3,25
2008
Matt Reeves
Drew Goddard
Anjul Nigam, Jessica Lucas, Lizzy Caplan, Margot Farley, Michael Stahl-David, Mike Vogel, Odette Annable, T.J. Miller
englanti, venäjä