Alm0st

Polanskin paras elokuva maailman parhaalla näyttelijällä varustettuna. Chinatownissa on kaikki kohdallaan, juoni, näyttelijät, musiikki, miljöö ja yksi parhaista lopuista koskaan. Elokuvan loppu jää mieleen kummittelemaan pitkäksi ajaksi. En osaa sanoa loppuiko se hyvin vai huonosti, mutta sen tiedän että vaikuttava se oli. Ainoa asia mistä lähtee puolikas tähti on elokuvan hetkittäinen pitkäveteisyys, mutta leffa pysyy silti mielenkiintoisena alusta loppuun mitään sen suurempia ongelmia. Mielestäni Chinatownissa onnistuu Film noir paremmin kuin itse Film noir-ajan elokuvissa. Vanhan ajan jazz soi ja Pontiac Firebirdit ajavat teitä pitkin. Tämä on aikansa mestariteos ja samalla pakkokatsaus vähänkin elokuvista kiinnostuneille.

elokuvafanittaja

Hieno elokuva, Nicholson on loistava näyttelijä. Osoittautui odotettua mielenkiintoisemmaksi.

IronMaiden

Todella hieno, tällaisia ei enää osata tehdä. Nicholsonilta jälleen kympin arvoinen suoritus.

Jerrre

Yllättävän tarinan omaava rikostrilleri Jack Nicholsonin tähdittämänä = loistava.

Kurt

Varsin mainio rikospätkä, josta ei jännitystä ja käänteitä puutu. Jack Nicholson tekee takuuvarmaa työtä pääroolissa etsivä Jake Gittesinä. Samoin kaunis Faye Dunaway sekä monista 40-50 lukujen klassikoista tuttu John Huston. Roman Polanskin ohjaus on melko hidastempoista, mutta sitäkin tyylikkäämpää. Leffan nimi on hieman harhaanjohtava, sillä itse olin aina luullut, että elokuva sijoittuu suurimmin osin Chinatowniin. Tässä siellä käväistään vain lopussa. Ehkä hyvä niin, koska mesta jää juuri sopivan mysteeriseksi. Kuten Walsh leffassa toteaa: "Forget it, Jake. It's Chinatown.". Ei pidä unohtaa myöskään Burt Youngin pientä roolia Curlyna. Epäilemättä L.A. Noire on saanut tästä klassikosta vaikutteita, aivan kuten L.A. Confidentialistakin. Kaikinpuolin erinomainen jännäri sekä kumarrus vanhoille gangsteripätkille.

Lordi-fani

Erinomainen rikoselokuva, Jack Nicholson on uskomaton kuten kaikissa muissakin rooleissaan. Lopun paljastus on yllättävä ja nerokas. Loppuratkaisu taas...no, sanotaan synkkä. Erinomainen elokuva, joka kaikkien pitäisi nähdä.

MaidenFani

Nicholson on loistava ja tekee tästä mielenkiintoista katseltavaa. loppu oli yllättävä.

Matalahiilihappoinen

Hyvä rikosjännäri, joka kuuluu ehdottomasti film noirin parhaimmistoon. Roman Polanski on edelleen mainio ohjaaja, kuten on tullut todettua Yhdeksännestä portista ja Rosemaryn painajaisesta. Viimeistään Chinatown nostaa Polanskin suosikkiohjaajieni joukkoon. Näyttelykaartikin on mainiota, erityisesti aina niin upea Jack Nicholson. Myös musiikki, joka voisi yhtä hyvin olla kauhuleffasta, on hyvän kuuloista. Kaiken kaikkiaan Chinatown on yksinkertaisesti hyvä elokuva.

Maximus

Pidin tätä aluksi vain mielenkiintoisena ja hyvänä elokuvana, mutta sitten kun minulle kerrottiin miksi se on nerokas, tajusin, että kyseessä onkin paljon parempi elokuva, jonka pisteet saattavat nousta jopa tappiin seuraavalla katselukerralla. Käsikirjoitus, ohjaus, etenkin Polanskin omat ratkaisut, kuten lopetus ovat ehtaa kultaa. Tunnelma on kauttaaltaan jännittävä ja se kuinka juonta avataan katsojalle ja Nicholsonin hahmolle pikku hiljaa pala palaltaan vain pitää mielenkiintoa yllä erittäin onnistuneesti. Nicholson rikkoo hienosti tuttuja maneereitansa ja näyttelee mielestäni aivan erilaista persoonaa, kuin millaisena hänet on totuttu näkemään. Ehdottomasti yksi parhaimpia rikosjännäreitä/film noireja, mitä on tullut katseltua. Vaatii tosiaan vielä sen uusintakatselunkin, koska en esimerkiksi tiennyt hirveästikään Yhdysvaltojen touhuista tuohon aikaan. Siitä huolimatta, elokuva on hyvä, joten suosittelen.

Loistava ja jännittävä elokuva. Juoni on, kuten kunnon noir-trillerissä pitääkin olla, mutkikas muttei liian haastava, jos elokuvaan jaksaa kunnolla keskittyä. Älä siis missään nimessä tuhlaa aikaasi Chinatownin katsomiseen VÄSYNEENÄ. Juonen twistejä tulee sellaista tahtia, että joillekin saattaa olla vaikeaa seurata tapahtumia. Kestänee varmasti useammankin katselun.
Ainoa pettymys on se, että loistavan Burt Youngin rooli oli hyvin pieni. Suosittelen Chinatownia kaikille laatuelokuvien ystäville.

Rainafriikki

Erinomainen rikostrilleri,juoni oli loistava ja kekseliäs,elokuvassa pystyttiin hyvin pitämään loppuratkaisu salassa.Jack Nicholson ja Faye Dunaway tekivät loistavat roolisuoritukset ja elokuvan ohjaus oli visuaalinen ja hieno.Kokonaisuudessaan Chinatown on maineensa arvoinen rikostrilleri klassikko,jossa on loistava ja kekseliäs tarina,loistavat näyttelijät,Roman Polanskin hieno ohjaus ja eikä elokuva paljasta loppuratkaisua heti,vaan se hitaasti alkaa selvitä mistä on oikein kyse.Ja se tekee Chinatownista erinomaisen.

Seonsiinä

Jännittävä ja otteessaan loppuun asti pitävä jännäri. Kässäri on sopivan rento, mutta myös tiukkoja paikkoja löytyy samoin kuin ratkiriemukkaita vitsejä. Tarina onkin niin kiemurainen ja monimutkainen, että en kaikkea tästä oikein tajunnut.

Polanski ohjaa leffaa eteenpäin hitaalla temmolla, mikä on vain hyvä juttu, sillä näin henkilöhahmoihin saadaan syvyyttä. Muihinkin kuin vain päähenkilöön. Leffassa nähdään a-luokan näyttelijäkööri. Nicholson teki lopullisen läpimurtonsa J.J Gittesinä, rooli on yksi äijän parhaista. Dunaway on myöskin mahtava vaikka jääkin Jackin varjoon. Ohjaaja-konkari John Huston vetää roolin pelkällä aseenteella ja Rockyista tuttu Burt Young on taas se tyypillinen sikamainen kulmien kundi. Polanski itse näyttelee yhdessä elokuvan kuuluisamassa kohtauksessa, jossa nenä viilletään. Muut näyttelijät olivat sitten ihan hyvin juonessa mukana. Elokuva sai 11 oscarehdokkuutta, joista voittoja tuli vain vaivaiset yksi. Aivan mahdotonta. Kyllä tästä olisi voitu palkita vähintään Nicholson, Dunaway ja Polanski, mutta Kummisetä II valmistui samalle vuodelle.

TaoTao

Niin hyvä thrilleri, tässä on sitä jotain taikaa kun palaa niin usein tätä katsomaan.

Tapio

Rikosleffojen eliittiä. Aina välillä on mukava huomata, että hyvän leffan rikosleffan tekemiseen ei tarvi mitään hienouksia. Hyvät näyttelijät (Nicholson loistaa roolissaan), mielenkiintoinen juoni (joka ajoittain on ehkä liiankin sekava) ja Los Angeles riittävät. Hienon tarinan kruunaa vielä tyly loppu. Kaiken kaikkiaan erittäin tyylikäs teos.

tikox

Laatua. Loppu on parhaita tietämiäni.

741moimoi

Trilleri,
1974
Roman Polanski
Robert Towne, Roman Polanski
Darrell Zwerling, Diane Ladd, Faye Dunaway, Jack Nicholson, John Hillerman, John Huston, Perry Lopez