Boy From Shadows

Hyvällä juonikuvioinnilla täydennetty laadukas ja otteessaan pitävä rikostrilleri. Jack Nicholson on pääosaan sopiva karismaattinen hahmo.

Chinatown käy kuitenkin tyhjäkäynnillä pariin otteeseen ja tykittää alusta loppuun tasaisella vaihteella, kun olisin kaivannut jotain enemmän mieltä räjäyttävämpää. Dialogit ovat peruskauraa, eikä teoksesta paista sen kummoisempi intohimo läpi.

Millään tämä ei itselleni maistunut mestariteokselta, mutta keskivertoa parempi pätkä 70-luvulta.

Ensimmäisellä kerralla teininä en jaksanut tätä, pidin tätä todella tylsänä joten lopetin suunnilleen puolen tunnin jälkeen. Pakko myöntää että minulla oli nytkin hankaluuksia verkkaisen alun kanssa mutta nyt tämä toimi paljon paremmin. Ensimmäinen tunti ei ole todellakaan huono, mutta minulla on verkkaisuuden lisäksi hankaluuksia sen kanssa että en oikein edes tiennyt mistä on kyse. En myöskään ymmärtänyt lopetusta, vaikkakin sen traagisuus kosketti minua. Mutta pidän tämän tunnelmasta, musiikista ja siitä miten tyylikäs tämä on kauttaaltaan. Lisäksi Faye Dunaway ja Jack Nicholson näyttelevät todella hyvin. En tiennyt että Nicholson osaa näytellä hienovaraisemminkin.

Kauhuhullu

Jack Nicholson on jälleen kerran loistava roolissaan ja riittää yksin hyväksi syyksi katsoa elokuva, mutta muut seikat eivät mene aivan niin kuin odotin. Ensinäkin elokuva kulkee välillä liian hidasta tahtia eteenpäin, jonka vuoksi aika käy tylsäksi. Sitten vielä itseäni häiritsi toiminnan määrä, jota oli aivan liian vähän. Polanskin ohjauksesta ei mitään erityistä mainittavaa ole.

Makke_95_

Tästä jäi vähän ristiriitaiset mielipiteet. Näyttely on hyvää ja mielenkiinto pysyi yllä koko leffan. Mutta loppu oli...no hyvin ankea. En osaa kuvailla mutta, se oli perseestä. Jäi suorastaan vituttamaan koska siinä kävi nyt miten kävi. Omasta mielestäni "happy end" olisi ollut parempi.

Zakkk

Loppujen lopuksi melko tyypillinen murhamysteeri astetta kimuranttisemmalla käsikirjoituksella ja erilaisella lopulla. Nicholson vetää jälleen hienosti mutta ei ole miehen paras työ.

arskamahis

Trilleri,
1974
Roman Polanski
Robert Towne, Roman Polanski
Darrell Zwerling, Diane Ladd, Faye Dunaway, Jack Nicholson, John Hillerman, John Huston, Perry Lopez