Erikoinen ratkaisu jopa musikaalilta on pistää kaikki, siis ihan kaikki dialogi lauluksi. Se on joko tämän elokuvan viehätysvoima, tai kompastuskivi. Ei tämä tarinaltaan ole kovinkaan erikoinen, joten ilman laulua ei tämä klassikkoasemaansa olisikaan varmasti ansainnut. Itseäni alussa jaksoi vähän aikaa naurattaa, kun kaikki vuorosanat laulettiin, mutta se rupesi aika nopeasti pännimään. Kyllä tähän ratkaisuunkin tottui, mutta itse en kuulu siihen joukkoon joka tästä kovasti innostui. Puutumus ja ärtymys iskivät useaan otteeseen elokuvan aikana, mutta kyllä mukana on silti pari kohtausta joissa on tunnetta. Hahmojen mukana eläytyy parissa kohtaa ihan hyvin. Juonessa on havaittavissa hiukan hätäisiä ja perustelemattomia käänteitä, mutta se toimii suht hyvin nuoresta rakkaudesta ja sen epäonnesta kertovaksi tarinaksi. Enpä voi sanoa tästä kovasti nauttineeni, sillä puolitoista tuntia pelkkää laulun luikauttelua pistää kyllä rasittamaan pollaa. Voi silti olla ihan tyytyväinen, että on tämmöisenkin erikoisuuden tullut katsottua.

Addeh

Alkuperäinen nimi: Les Parapluies de Cherbourg

1964
Jacques Demy
Jacques Demy
Anne Vernon, Catherine Deneuve, Ellen Farner, Marc Michel, Mireille Perrey, Nino Castelnuovo
Ranska, Länsi-Saksa
ranska, englanti