Sitä samaa mitä kaikki Marvelit, mutta aavistuksen paremmin tehtynä kuin yleensä. Edes puolisen tuntia liian pitkä kesto ei tuntunut oikein muuten kuin pepun puutumisena. Pidin politiikan liittämisestä mukaan kuvioihin ja hahmojen jakaantumisesta kahteen eri leiriin. Pahiksen motiivin melkein kyllä kerkisin unohtaa, se jäi jotenkin kaiken muun häsläämisen vuoksi taustalle. Kapteeni Amerikkaa en ymmärtänyt taaskaan. Iron Man oli tylsä vaikka hahmoa kehitettiinkin. Olen kahtiajakautunut Hämiksen vuoksi, hahmo oli huono mutta toisaalta silti huvittava ja näyttelijä tuntui tekevän parhaansa. Taistelut eivät taaskaan jaksaneet kiinnostaa, koska Marvel oppii? Ihan hyvä leffa kuitenkin jonka jaksoi katsoa mutta ei kyllä enää toiste. Toimii vain osana sarjaa, ei itsenäisenä teoksena.

JohnRambo

Tykkäsin sillon aikanaan ekasta Avengersista paljon ja tää koko jaettu universumi-ajatus oli silloin tosi tuore ja toimi tän Marvel-brändin kanssa tosi hyvin. Sen jälkeen muottia on koitettu soveltaa joka ikiseen franchiseen mitä löytyy ja Marvel itsekin on turboahtanut tämän maailmansa täyteen, etten vaan millään jaksa seurata tätä touhua kuin korkeintaan sivusilmällä enää. Ultron-leffalle taisin täällä Leffatykissäkin silloin ilmestymisen aikaan nakuttaa ihan hyvät tähdet mutta jälkimaku siitä leffasta oli kyllä tosi paska ja supersankarileffat jäi sen jälkeen pannaan pariksi vuodeksi.

Tää Civil War on kuitenkin sitä Ultroni-leffaa paremmin kasassa pysyvä kokonaisuus ja tässä on tarinassa myös vähän enemmän jytyä eikä semmoista perus "villain of the week"-mättämistä missä ei oo kauheasti panoksia. Tässä on myös pari kovaa uutta hahmoa, Black Panther ja Spider-Man jotka piristävät Marvelin suurimmaksi osaksi tylsien sankareiden kavalkaadia.

Leffa kärsii osittain edelleen samoista ongelmista kuin edeltäjänsä, eli just tämmösestä ähkystä ja turruttavasta CGI-paskasta ja huonoista toimintakohtauksista. Tämä sai mut silti kiinnostumaan tosta uudesta Infinity War-leffasta.

(Netflix)

tikox

Onhan se komea ja tarjoaa yllin kyllin "kaikkea sitä" kääräistynä ihan toimivaksi kokonaisuudeksi.
Mutta: näin ei fanistatuksen omaavana katsojana täytyy kyllä sanoa että leffa on lopulta varsin tylsä. Juoni paljastuu lopulta aika pliisuksi ja loppupuolella joutuu jo haukottelemaan. Nätti, kenties viihdyttävä, mutta aika turha kokemus. Pumppaa toki adrenaliinia, mutta eipä tästä oikein muuta käteen jää.

Max.

Addeh