King Diamond*

Tän pilaa mielestäni rakkaus tarina, aivan liian vähän kauhua ja mielestäni Anthony Hopkins ei istu Van Helsingin rooliin, Keanusta en oo koskaan tykänny näyttelijänä, Winona Rideria pidin joskus aika sööttinä, ainoo positiivinen asia on Draculan morsiamet, ne on aika kammottavia mut valitettavasti ei pelasta juur mitään. Tää vois olla parempiki.

On täälä kyllä yliampuvia arvostelujaki, musta tää leffa on vähä turhan yliarvostettu, sen myönnän että lyö jonkun karmeen Twilightinkin ja kaikki muut uudet draculat mennen tullen vaikka ei itekkään ole paras, kyl ne parhaat löytyy sieltä 50luvun ja kasariltakin.

Täytyy yhtyä tohon kuten että ei tämä kauhua olekkaan, jossain määrin muistuttaa jopa Twilightia, vampyyri rakkaus romanssia tämä on, effecteissä kyl lyö Twilightinkin jossain määrin ainaki, sen takia en tän leffan fani oo koskaan ollu, mut kyl tää Twilightinkin tuo mieleen, enkä tykkää, tää on tämmöstä vampyyri krääsää.

Mää en oo koskaan tuntenu sitä tunnelmaa tämän leffan kans, mitä tunnen Hammer filmsin Draculoiden kans, Hammer films osas tehdä vampyyri leffoja mitkä on nykyään kultteja, osaks se täyttää kuin viekoittelevaa vampyyria pitäski näytellä, tässä on liian tuttuja näyttelijöitä, mitkä nakertaa pahasti tätä leffaa.

Mua on aina häirinny se mikä tästä puuttuu, Gary Oldmanissä ei oo sitä jotain, se ei viehätä Draculana ja liian tutut näyttelijät, Bela lugosi on erittäin viehättävä ja Christopher Lee, Gary Oldman ei tarjoo mulle sitä mitä haen, mm leffaa tarjoo liikaa semmosta Twilight maista rakkaus skeidaa, rakkaus tarinat on niin kornia ja kliseistä ku olla ja voi.

Mestariteos tämä ei ole, ehkä hivenen Twilightin skeidaa muistuttava jopa, kyl tän kuitenki kattelee ennemmin tietysti, vampyyri kohtaukset on ihan siistejä, Dracula rooli on ihan pyllystä revittyä ja kuten jotkut sanoo ni Van Helsingin roolissa on huonosti valittu Anthony Hopkins, Keanu Reeves on ihan tussu.

Ei suosikkini Dracula, sillon aikoinaan vaikutti paremmalta mut nykyään vaikuttaa enemmän nynnyltä, ei kuitenkaan ihan huonokaan ole mut kaukana suosikeistani kuitenkin, osaks johtuu siitä että liian tunnettuja näyttelijöitä ja Dracula ei näytä ollenkaan pelottavalta.

Emperor

Elokuvassa on (kuten niin monesti on todettu) upeat lavasteet, ja aikakauden huomioonottaen hyvät erikoistehosteet, mutta..
Kaiken tuon väriloiston alle ei jää oikeastaan mitään hämmästyttävää.

Dracula on kertakaikkiaan niin teatterimainen, että toisia se hämmästyttää ja toisia taas suorastaan yököttää.Itse kuulun tuohon jälkimmäisen kastiin.
Näytteliät ovat joko OK tasoa tai sitten eivät juuri mitään.Elokuvassa keskitytään lähinnä upeaan visuaalisuuteen ja teatterimaisuuteen. Kamera heruttaa lavasteita (ja myös nais-näyttelijöitä) niin olantakaa,että itse en elokuvalle syttynyt.
Eli lyhyesti sanottuna ei todellakaan erikoinen tapaus.Itse odotin kyllä enemmän.

Karpow

Coppola ei voi tehdä huonoa elokuvaa, eihän? Draculan kohdalla poikkeus vahvistaa säännön. Toivottavasti. Muistan kuinka tätä Dracula-filmatisointia hypetettiin taivaisiin asti kaikkien aikojen Dracula-elokuvana. Kun leffan lopulta näki, oli pettymys kyllä valtava. Paria lyhyttä hetkeä lukuunottamatta leffa ei pelota yhtään ja kauhuelokuvastahan nyt pitäis olla kyse. Ja todellakin, elokuvaa katsoessa tuntui kuin olisi katsellut jotain hiton teatteriesitystä Draculasta! Jo puolen tunnin jälkeen alkoi pitkästyttää. Puitteet, maisemat ja miljööt ovat kyllä hienot, mutta ne eivät tätä pannukakkua pelasta. Voi surkeus mikä pettymys!

Keräilijä

Ihan ok. Ei mikään paras leffa mutta katsottava. Olen sitä mieltä että tähän sopi romantiikka erittäin hyvin. Kaunis romanttinen kauhuelokuva.

Kivilärvi

Ulkoisesti komea. Lavastuksessa on huipputaitajia ja kuvaus on hienoa: kamera suorastaan nuolee upeita lavasteita. Alkuperäinen tarina on kiehtova ja jännittäväkin, mutta tämä. Jokin on hävinnyt. Tuntuu, että lavasteisiin keksitytään enemmän kuin näyttelijöihin ja heidän välisiin jännitteisiin. Harmi, sillä Gary Oldmanin kylmäävän tehokas työ Draculana valuu hukkaan.
Kaunis ulkokuori kätkee sisällee...ei mitään.

SuKuNa

Niin hulvattoman kornia meininkiä että tuolilta tässä meinaa tippua.

Tupolev79

Ei kyllä vakuuttanut missään vaiheessa. Menee jopa huonommaksi loppua kohden. Silmät meni kiinni muutaman kerran ja kelloonkin tuli vilkaistua useampaan otteeseen. Enpä muistanut tämän olevan näin vaisu esitys. Elokuvaan olisikin voinut lisätä edes vähän sitä kauhua ja jotain toimintaa. Kertakäyttöinen..

CorporalCauliflower

Telavaho

WGB

Bram Stokerin Dracula
Bram Stokerin Dracula arvosana 3,75

Bram Stokerin Dracula (1992)

Alkuperäinen nimi: Bram Stoker's Dracula

Kauhu,
1992
Dracula
Francis Ford Coppola
Bram Stoker, James V. Hart
Anthony Hopkins, Gary Oldman, Keanu Reeves, Monica Bellucci, Richard E. Grant, Sadie Frost, Tom Waits, Winona Ryder