Yksi pelottavimmista elokuvista mitä on tehty.

Blair Witch Project on jälleen kerran niitä elokuvia, josta joko pitää tai sitten vihaa toden teolla, mitään välimuotoja ei ole. Minä kuulun heihin, jotka kallistuvat ensimmäisen vaihtoehdon kannalle. Se onkin ehdottomasti viime vuosikymmenen paras kauhuleffa. (Huom. Uhrilampaita en laske kauhuksi, se on kyllä BWP:tä parempi.)

BWP:n juoni taitaa olla kaikille tuttu, joten ei siitä sen enempää, mutta sen sanon, että dokumentaarisesti tehty jälki on todella hyvännäköistä ja uskottavaa. BWP jää paljon velkaa Deodaton Cannibal Holocaust klassikolle, sillä se myös oli dokumentinomaiseksi kyhätty ja realistinen, mutta muuten tyystin erilainen.

Kumminta elokuvassa on se, että tyhmäkin ymmärtää sen olevan satua, mutta amerikkalaiset eivät sitä tosiseikkaa suostuneet uskomaan, no he ovatkin keskivertoa tyhmempiä. Vaikka BWP on varsin realistinen kahden kameran leffa, kyllä siitä näkee sen epäaitouden, mutta jos sen uskoo olevan totta on elokuva entistäkin karmivampi. BWP on yksi pelottavimmista elokuvista mitä on tehty, mutta se tarvitsee juuri sen oikean asennoitumisen, silloin se on helvetin pelottava. Oikein asennoituneena leffa imaisee sisäänsä, eikä pois pääsyä ole ennen lopputekstejä.

Dokumentiksi naamiominen oli erittäin nerokas ja halpa ratkaisu. Niin halpa, että elokuvasta tuli yksi tuotteliaimmista elokuvista kautta aikain. Tässä tapauksessa ei tarvittu mitään miljoonien dollarien mörköjä, vaan puhdas kauhu luotiin yksinkertaisilla tavoilla: karmivilla äänillä ja luulo siitä, että leffa on totta.

Kaikin puolin BWP on odotettua parempi ja viihdyttävämpi ja ennen kaikkea pelottavampi elokuva. Kuten on tullut todistettua, kaikki eivät pidä elokuvasta yhtä paljon kuin minä (ja monet muut), mutta se on selvää, että jatko-osa ei ole pelkästään täysin turha, vaan se on yksi huonoimmista elokuvista ikinä. Kuitenkin suosittelen BWP:hen tutustumista, mutta ei porukalla, vaan yksin ja pimeässä.

HUOM. Tämä ei ole mikään (tyypillinen) teinikauhuleffa, ja hyvä niin.

nimimerkki: The Wolf

The Wolf