Vauhdikkaan toimintakomediaelokuvien sarjan päätösosan on ohjannut Blues Brothers -legenda John Landis. Axel Foleyn (Eddie Murphy) esimies saa kuulan kalloonsa, ja jäljet johtavat nopealiikkeisen sankaripoliisin Kalifornian Wonderworld-huvipuistoon. Hän tapaa myös vanhan poliisiystävänsä Billy Rosewoodin (Judge Reinhold), jonka vastuulle jää jälleen Axelin pitäminen edes jollain lailla aisoissa.
Arviot
Ei ole omaperäinen ja pätkässä on hienoista rahastuksen makua, mutta viihdyttävä se on.
Eddie Murphy esittää kolmannen kerran pahasuista detroitilaispoliisia Axel ”Foul-mouthed? Fuck you, man!” Foleyta. Hän ajautuu jälleen Detroitista Kaliforniaan nappaamaan rikollisia, tällä kertaa huvipuistoon, jossa entinen poliisi Ellis DeWald (Timothy Carhart) harjoittaa kätyreidensä kanssa rahanväärennystä. Lisää motiivia retkun nappaamiseen Axelille tuo hänen pomonsa kuolema alun autokorjaamokohtauksessa. Apuja taasen tarjoilee kahdesta ensimmäisestä osasta tuttu Billy Rosewood (Judge […]
Murphyn rohkea kielenkäyttö on muuttunut ”nössömmäksi” ja elokuva on muutenkin paljon lastenmielisempi kuin edelliset osat.
Axel Foleyn (Eddie Murphy) pomo, Douglas Todd (Gilbert R. Hill), kuolee hänen silmiensä edessä ex-kyttä Ellis DeWaldin (Timothy Carhart) toimesta. Detroidista Axel lähtee Beverly Hillsiin jahtaamaan DeWaldia yhdessä vanhan poliisiystävänsä, Billy Rosewoodin (Judge Reinhold), kanssa. DeWaldin piilopaikaksi paljastuu huvipuisto Wonderworld, jossa hän toimii turvallisuuspäälikkönä. Beverly Hills Kyttä 3 eroaa aika lailla edeltäjistä. Murphyn rohkea kielenkäyttö […]
Viihdyttävä ja varsin tummasävyinen.
Axel Foley (Eddie Murphy) saa toistamiseen toistamiseen syyn lähteä Detroitista Kaliforniaan epävirallisessa poliisitutkinnassa. Takapiru on yhä komisario Todd (Gilbert R. Hill), jonka kuolema virantoimituksessa ja lakoninen viimeinen tehtävänanto laittaa Foleyn työhön. Taggart on eläkkeellä, mutta Rosewood (judge Reinhold) on ehdottomana apuna ja lopullinen kelmi Ellis De Wald (Timothy Carhart) on paitsi PR.n osaava nulju myös […]
Sarjan monimuotoinen surkastuminen
Laveerauksen tekniikka on laajalti tunnettu taidemaalaripiireissä. Sen avulla kuvapinnalle luodaan hallitseva pohjaväri, joka imeytyessään muihin väripintoihin sitoo ne kauniisti yhteen. Mistä tämä sporadinen maalaamisen oppintunti? Siitä, että niin keskinkertainen kuin Beverly Hills Cop II olikin vuonna 1987, sen suuret, tekstuureiltaan erottuvat ja yksityiskohtaisen terävät yleiskuvat niin länsirannikosta kuin autokaupunki Detroitista komeassa laajakuvaformaatissa olivat luonnollinen edistysaskel […]
Kommenttien selaus
Kommenttien selaus