Missä juoni? Tarinan kulussa ei ole mitään järkeä, ei mitään logiikaa, sekä tarinassa on liikaa hahmoja. Tähän yhtälöön lisätään vielä ylipituus.

Oikeastaan elokuva uhmaa kaikkea niitä keinoja, joita kuuluu huomioida kun tehdään hyvää viihde-elokuvaa. Usein näillä leffoilla on edes jokin viihdearvo, mutta ei tällä. Elokuva vaikuttaa siltä, että on kyhätty yhteen useita toisiinsa löyhästi liittyviä lyhäreitä, jotka eivät liity toisiinsa tarpeeksi tiiviisti mudostaen eheän kokonaisuuden.

1 tähti Wonder womanista. Siinä kaikki.

John117

Leffan nimikin jo kertoo mitä on luvassa. Batman ja Superman hakkaavat toisiaan, eikä katsoja tiedä miksi. Juoni on sekava sillisalaatti, josta on todella vaikea löytää sitä punaista lankaa. Batman näkee näkyjä, Lex Luthor höpisee jotain jumalista, Wonder Womankin tuodaan mukaan soppaan ja tottakai mahtava CGI monsteri kruunaa lopun.

Jesse Eisenberg Lex Luthorina on nyt virallisesti surkein näkemäni DC Comics konna. Muutenkaan hahmokehitystä ei tapahdu juuri ollenkaan.
Erikoistehosteita käytetään liikaa, vaikka ovatkin hyvin tehtyjä.

Olihan tässä jotain hyvääkin josta 1 tähden ansaitsee. Affleck oli Batmanina yllättävän hyvä, vaikka epäilinkin aluksi hänen sopivuuttaan rooliin. Lisäksi Snyder osaa kyllä kuvata hienoa toimintaa, mutta siihen herran kyvyt taitavatkin jäädä.
Lopputuloksena täysin mittäänsanomaton CGI festivaali yksiulotteisine hahmoineen.

JohnRambo

Nonni... tulipas tsekattua.

Pikku pohjustukseksi voisi tähän alkuun heittää, että ite oon alkanut olemaan ihan kurkkua myöten täynnä näitä supersankaritouhuja, vaikka huomaan silti katsovan ainakin yhden uuden trikoopelleilyn per vuosi. Oon edellisestä elämästä tosi iso Batman-fani, isoimmat kolahtelut mulle ovat olleet Burtonin Batmanit, '90-luvun animaatiosarja ja Dark Knight. Teräsmies on ollut aina perseestä oli versio mikä tahansa.

Odotukset tätä kohtaan olivat ihan nollissa jo silloin kun kuulin tämän tuotannosta, mutta ne jäivät vielä pahempiin pohjamutiin kun ensimmäiset arviot leffasta vyöryivät rahvaan silmille nettiin. Olin kuitenkin tätä ennen katsonut Terminator: Genisysin, josta pidin yllättävän paljon vaikka ennakkosuhtautuminen oli samantyyppistä kuin tähän tekeleeseen.

Tässä ei kuitenkaan ollut siis minkäänlaista koukkua mistä olisin saanut kiinni. Yks ainoa kohtaus leffassa oli semmonen mikä oli tavallaan ihan kekseliäs missä telkkarissa Neil deGrasse Tyson, Vikram Gandhi ja jotkut muut heittivät diipihköä analyysia Teräsmiehen eettisyydestä, mutta sekin pikkujuttu jäi tosi pieneksi pintaraapaisuksi. Oikeastaan mikä tässä tekeleessä ei olisi jäänyt. Tuntuu siltä kuin kaikki olisi niin juosten kustua paskaa kun olla ja voi. Musta tuntuu, että itse elokuvan ongelmista on jauhettu jo niin paljon, että niihin on vaikea lisätä mitään. Eikä kyllä tällä kirjoitustaksalla kyllä jaksa sen kummemmin paneutua.

Sanotaanko nyt pikkuplussa tähän touhuun, että Ben Affleck oli ihan ok Batman. Ei todellakaan paras Batman. Järjestys vois olla jotenkin näin että Keaton, West, Bale, Affleck, Kilmer, Clooney.

(Netflix)

shinji

Katsoin tämän lähinnä siksi, että Affleckin Batmaniä on kehuttu aika paljon, enkä kyllä tajua yhtään miksi. En tykännyt Batmanin puvusta/ulkonäöstä, hahmolla ei ole minkäänlaista karismaa mitä sillä kuuluisi olla, ja lisäksi Batman vaikuttaa tässä yksinkertaisesti tyhmältä. Ei Cavill myöskään ansaitse mitään erityisiä kehuja, mutta ainakin hän ulkoisesti ja olemukseltaan sopi hahmoonsa toisin kuin Affleck. Erittäin häiritsevä tekijä oli myös Eisenbergin Lex Luther joka oli kyllä niin naurettavan huono hahmo kuin olla ja voi.

Juonesta sanon vain, että Batmanin ja Supermanin tappeluun ei ollut mitään pienintäkään syytä ja kaikki muutkin tapahtumat tuntui kauhean teennäisiltä. Juonen latteus ei kuitenkaan tule tietenkään yllätyksenä, koska näissä paisutelluissa supersankari leffoissa on lähes aina sama kaava - tehosteet on hienoja, pituus on ihan liian pitkä, hahmot on tylsiä ja juoni olematon. 2 tähteä annan tehosteista, toiminta kohtauksista ja siitä, että jaksoin katsoa tämän edes yhden kerran loppuun asti.

eskoaarne

2016
Batman v Superman, Batman VS Superman
Zack Snyder
Chris Terrio, David S. Goyer
Amy Adams, Ben Affleck, Diane Lane, Gal Gadot, Henry Cavill, Holly Hunter, Jeremy Irons, Jesse Eisenberg, Laurence Fishburne