Tämä elokuva oli sanalla sanoen täysi torso.

Kun näin tän leffan ekan kerran (olin sillon jotain about 7 tai 8 vee), aattelin että tosi siistii, uus batman, mä haluun batman-viitan jne... Nyt mun mieli kuitenkii muuttu täysin, kun vertasin Batman foreverii vaikkapa ensimmäiseen Batmaniin. Tää Batman on liian täynnä seurapiirijuhlia ja entäs Val Kilmer sitten... Hänhän näyttää aivan barbie-Keniltä. Kaikki se, mikä teki Batmanista mun suosikkielokuvan, on vaihdettu surkeisiin törkymöykkyihin. Edes Batmanin puku ois voinu olla suunnilleen samanlainen kuin aiemmin.

Heti leffan alussa näkee, että se on suunnattu enemmän lapsille kuin kaksi aiempaa Batmania. Alkutekstitkin ovat turhan lapsellisen näköiset. Koko show´n varastaa Jim Carrey Arvuuttajana. Hänen suorituksensa pelastaa edes leffaa. Chris O´Donnell ei yllä miehen mittoihin Robinin roolissa. Tuntui oikeastaan siltä, että O´Donnell on otettu mukaan vain teinityttöjen silmäniloksi. Tommy Lee Jones yrittää jatkaa Jack Nicholsonin luomilla jalanjäljillä (tosin kaksinaamana, ei jokerina), mutta onnistuu melko heikosti. Myös Nicole Kidman on vaisu Batmanin "rakastettuna".

Elokuvan suurin ongelma on kuitenkin liiallisissa uudistuksissa (mm. BatMobilessa ja BatCavessa) sekä turhan monimutkaisessa käsikirjoituksessa. Välillä Val Kilmeristä on tehty lähes Teräsmiesmäinen ihmemies, jolla on valtavat supervoimat ja joka pystyy aina pelastamaan kaikki. Tämä elokuva oli sanalla sanoen täysi torso. Toivottavasti Christopher Nolan on saanut Batman Beginsiin jotain hohtoa.

Elokuvan kolme suurinta miinusta:
- Ei Tim Burtonia
- Ei Michael Keatonia
- Ei mitään vanhaa (lue hyvää)

Elokuvan kolme suurinta plussaa:
- Tätä ei ole pakko katsoa
- Jim Carrey
- Nicole Kidman silmänruokana

Tämä ei kyllä ansaitsisi kahta pistettä, mutta ne tulevatkin Nicole Kidmanin hienosta kaula-aukosta.

nimimerkki: Batman

Batman Forever arvosana 2,68
1995
Joel Schumacher
Akiva Goldsman, Bob Kane, Janet Scott Batchler, Lee Batchler
Chris O'Donnell, Jim Carrey, Michael Gough, Nicole Kidman, Pat Hingle, Tommy Lee Jones, Val Kilmer