TLJ:lle ja Carreylle kaikki 3 pistettä ja rapiat sille, että pitivät mielenkiintoista sarjakuvausfilmiä aikanaan elossa.

Becky

Mielestäni Jim Carreyn takia kannattaa katsoa!

Ben Turpin

Ilman Jimiä tää olis täyttä paskaa. Ja kyllä Tommy Leekin on ihan hyvä.

JohnieH

Mielestäni parempi kuin ykkönen ja kakkonen, tykkäsin Kilmeristä paljon enemmän kuin Keatonista. Ja pahikset oli mun mielestä hyviä. Robin oli aika turha tässä, mutta ei sekään nyt hirveästi haitannut. Kaiken kaikkiaan aika viihdyttävä leffa.

JohnRambo

Jos tämän näkisi nykypäivänä ekaa kertaa niin haukkuisin tämän varmaan maanrakoon.. mutta leffassa on siistiä nostalgiafiilistä jostain 90-luvun puolivälistä jollon olen tämän pikkupoikana ekan kerran nähnyt! Tunnusbiisi on mielestäni loistava, eikä jää kauas Danny Elfmanin tunnarista aiemmissa osissa. Näyttelijät vetävät kauttaaltaan aika paskat roolisuoritukset, mutta ei sillä niin ihmeemmin ole tässä tapauksessa väliä.

Hölmön näköistä menoa, mutta mun sisällä elävä 5-vuotias diggaa!

Ps. Leffasta tehty arcade-peli PC:lle ja pleikka ykköselle on myös klassikkokamaa!!!

Kauhuhullu

Jim Carrey oli paras elokuvassa, muuten olisi ollut huonompi.

Kuu-Ukko

Hyvä leffa. Jim Carrey toimii Arvuuttajan roolissa loistavasti.

Lilytte

Vasta kuukausi sitten kiinnostuin Batmanista. Tämä tulikin sopivasti telkkarista niihin aikoihin joten tietysti katsoin tämän. Jim Carrey on tässä leffassa kaikkein parhain. Hän vetää arvuuttajan osan hienosti. Mutta mitä nyt muista sanoisin. Kaksinaama ei ollut kovinkaan aidon näköinen, mutta lausahdus: "Mikset voi kuolla?" sai naurattamaan makeasti. Sitten Chris O'Donnel mitä hänestäkin nyt voisi sanoa. Ei hän ollut kovinkaan ärsyttävä niin kuin monet muut täällä jankkaavat, mutta olisin odottanut poikamaisempaa Robinia enkä mitään kovistelevaa teiniä. Batmanin auton varastaminen oli outo kohtaus. Miten se sen muka teki kun Alfred oli siellä odottamassa? Val Kilmerin rooli sujui ihan hyvin, mutta eipä vedä vertoja muille Batman-näyttelijöille. Katsoin koko leffan oikeastaan Robinin takia, mutta Arvuuttaja vei suosioni. Pidin tästä leffasta, mutta joissain kohdissa teki mieli hakata päätä seinää ja hoin joissain kohdissa: "Senkin idiootit!" Jos pidän tästä leffasta kannattaako minun katsoa Batman & Robin:ia?

Lorcan

Itse pidin tästä. Tommy Lee Jones teki hienon roolin.

Makke_95_

Ei tämä niin huono ole kuin kaikki sanovat. Itselleni leffa on ainakin suuri nostalgiapommi jota tuli pikkupoikana katsottua useaankin otteeseen.
Val Kilmer on mielestäni Batmanina/Bruce Waynena parempi kuin Michael Keaton. Jim Carrey on hyvä arvuuttajana mutta Tommy Lee Jones varastaa shown joka kohtauksessaan ja äijä vetää kyllä semmoista roolia että huhhuh.

Soundtrack on myös mahtava, samaa tasoa kahden ensimmäisen Batmanin kanssa.
Chris O'Donnellin esittämä Dick Grayson ja Nicole Kidmanin esittämä Dr. Chase Meridian ovat turhia hamoja koko elokuvassa mutta eipä oikeastaan kauheasti haitannut vaikka heidät oli elokuvaan pitänyt tunkeakkin.
Kyllä tämä taas herätti sisäisen pikkupoikani esiin.

Kokonaisuudessaan hyvin viihdyttävä Batman jolla on todella suurta nostalgia arvoa minulle. Jatko-osa Batman & Robin onkin sitten aivan eri maata...

naamio tyyppi

Ei pärjää kahdelle ensimmäiselle osalle. Mutta kyllä tämän vielä jaksaa katsoa.

ossjuh

Jim Carrey ja Tommy Lee Jones pelasti.

QT

Seppochu

Ihan hyvä Batman-leffa, ainakin parempi kuin melko surkea Batman & Robin. Val Kilmer oli ihan hyvä Batman. 3/5.

shinji

Onhan tässä hirveästi kliseitä, ylinäyttelyä sun muuta mutta on silti mielestäni ehkä jopa paras Batman näistä vanhoista leffoista - tai ainakin viihdyttävin. Tämä olisi myös vielä parempi, jos kaikki poistetut kohtaukset olisi pidetty mukana, ne olisi tuoneet lisää syvyyttä. (vakavemmat ja synkemmät kohdat poistettiin koska tästä haluttiin tehdä myös lapsille sopiva leffa) Pidän myös enemmän Val Kilmeristä Batmaninä kuin Michael Keatonista - ei tämä Kilmerin paras roolisuoritus ole, mutta hänen versionsa on paljon karismaattisempi ja miehekkäämpi kuin Keatonin.

Batman Forever on ihan turhan paljon haukuttu elokuva, kaikki pitävät enemmän Burtonin Batmaneista, koska ne on synkempiä. Miksi sarjakuvaan perustuvan elokuvan pitää muka olla haudanvakava? Tätä on mielestäni viihdyttävempää katsoa kuin ainaisen synkkiä Burtonin versioita. Foreverissa Schumacher on mielestäni onnistunut hyvin, mutta seuraava osahan on todella lapsellinen ja kamala. 3 - 3½ tähteä.

Also Starring

Batman Forever arvosana 2,68
1995
Joel Schumacher
Akiva Goldsman, Bob Kane, Janet Scott Batchler, Lee Batchler
Chris O'Donnell, Jim Carrey, Michael Gough, Nicole Kidman, Pat Hingle, Tommy Lee Jones, Val Kilmer