Kandy

Kaksinaama ylinäyttelee, Val Kilmer Batmaninä tökkii aivoja, Robin on sikaihana, mutta Arvuuttaja vie voittajapystin. Nolanin leffoista puuttuu eräs hyvä aines, jota esimerkiksi tästä Batman Foreveristä löytyy, eli Batmania enemmän kuin Bruce Waynea. Synkkä tämä nyt ei kauheasti ole, mutta Bruce Wayne on kyllä mielenkiintoinen murheineen päivineen. Nicole Kidman, olisit voinnut näytellä mielummin vaikka laulavaa kassatätiä, joka ei tunge nenäänsä joka paikkaan, niin kunnon homomeininki olisi säilynyt.

Arzibaba

Kohtuullisen hyvä leffa, peruskamaa, mutta yksi juttu, tai itseasiassa henkilö, jäi mieleen. Jim Carrey, josta en normaalisti välitä tekee hullun, neron, hiukan Heath Ledgerimäisen suorituksen ja onkin ehkä tämän leffan sydän. Ei mikään huippusuoritus, mutta jäi mieleen

Blooddrunk

Mahdollisesti hyvä elokuva idea pilattiin sillä jo kun Burtonille näytettiin ovea WB puolelta koska heidän mielestään Burtonin tyyli oli liian synkkä ja uusi Batman piti saada MTV tyyliseksi pelleksi.
Shumacheria ei voi nyt kaikesta syyttää puolet hänelle ja puolet WB tästä.
Niin ja ne perhanan nännit!!!

Crank!

kyl tän pari kertaa kattoo 3,5/5

Darkman900

Mielestäni hiukan aliarvostettu leffa. Ihan mukavaa viihdettähän tämä on, vaikka ei pärjääkkään Burtonin teoksille.

Minusta tämä on paras Batman, ainakin niistä jotka olen nähnyt. Replat olivat edelleenkin pääosin huonoja, mutta minusta tarina ja sen kuljetus oli paljon parempi muihin verrattuna. Ensimmäiset puoli tuntia tämä on kyllä surkea, mutta se paranee koko ajan loppua kohden. Lavasteet ovat komeat. Pidin Robinin taustatarinasta, en tiedä miten alkuperäisissä sarjakuvissa se meni mutta minusta se oli ihan hyvä idea että hän kuului sirkukseen ja se miten hän liittyi Batmanin apuriksi oli myös toimiva. En myöskään tiedä millainen Arvuuttaja oikeasti on, mutta minä ainakin ihastuin Jim Carreyn maanisesti vetämään Arvuuttajaan. Todella mahtavasti ylinäytelty, ja aivan kuin Carreyta varten luotu rooli. Arpinaama oli myös ok mutta jäi pahasti Arvuuttajan varjoon. Ja Kilmer Batmanina oli mielestäni parempi kuin tylsä ja nössö Keaton.

Der Meister

Ei lähellekään parasta Batmania, mutta jotkin osapuolet onnistuvat kuten Jim Carrey Arvuuttajana. Val Kilmer on aika tönkkö lepakkoäijänä.

digitalbeat

Keskinkertainen mutta viihdyttävä batman. Arvuuttaja vie huomion batmanilta.

Jabbopoikanen

Ihan ok toimintaa. Ei yhtään niin hyvä kuin Burtonin, mutta kyllä tämänkin katsoo. Jim Carrey ei sopinut rooliin, vaikka hänen läpät naurattivatkin. Sanoisin jopa tätä mustaksi komediaksi.

James_Bond

Hyvä supersankari-elokuva täynnä toimintaa ja Jim Carrey oli ehdottomasti paras. Näyttelijät sopivat rooleihinsa, mutta juoni pääsi hieman ontuilemaan. Kokonaisuutena oikein viihdyttävää katseltavaa.

jobes

Katsoin tämän joskus 9-vuotiaana ja silloin viihdytti. Nyt kun vähän vanhemmalla iällä katsoo, niin huomaa elokuvan lapsellisuuden.

lilju_

Mielestäni oikein viihdyttävä ja onnistunut leffa. Val Kilmer ei ole parhain vaihtoehto Batmanin rooliin, mutta yllätyksenä vetäsi ihan hyvin kaikesta huolimatta. Nicole Kidman oli mainio lisäys sivurooleihin. Kaksinaama ja arvuuttaja olivat parasta mitä leffa tarjosi. Heidän jutuilleen sai jopa hymyilläkkin, sekä ylivedetyt roolit suorastaan naurattivat. Juoni nyt oli aika teennäinen ja ennalta-arvattava.

MADCAP92

Jim Carreyn show, leffa ei toimis ilman häntä.

Matalahiilihappoinen

Ei niin huono elokuva kuin usein väitetään, vaikka se kalpeneekin parempien Batman-leffojen rinnalla. Lähes kaikki synkistely, Batman-leffojen tärkein tyylikeino, on otettu pois ja tilalle on laitettu uskomaton määrä sisällötöntä kertakäyttökamaa, rakkauspulmia sekä liioitellun koomiset viholliset. Val Kilmer on itse lepakkomieheksi aika laimea tyyppi. Tämä on kuitenkin pientä verrattuna Robiniin (Chris O'Donnell), josta on tehty niin kusipäinen henkilö että suorastaan hävettää. Kaksinaama ei näytä paljoa itseltään ja hänestä on paljon parempiakin tulkintoja. Jim Carrey on todennäköisesti mukana vain senhetkisen suosionsa takia, mutta hän onnistuu paikoin naurattamaan ylitseampuvuudellaan. Nicole Kidman on keskinkertainen näyttelijä, mutta myös hänen roolihahmonsa vaikuttaa tähän seikkaan tämän ollessa lähinnä kokoelma kliseitä. Muutenkin Batman Forever on keskinkertainen, muttei aivan niin huono kuin mitä väitetään vaikka kehuttavaa ei niin paljoa löydykään.

Mr.Trollface

Millainenkohan tämä leffa olisi ollut jos Tim Burton olisi saanut jatkaa ohjaajana? Michael Keaton olisi ollut edelleen Bruce Wayne/Batman ja Marlon Wyans olisi ollut Tim Burtonin näkemys Robinista, hahmo jossa olisi yhdistyneet Jason Todd ja Dick Graysson.

Burton olisi esitellyt Arvuuttajan psykopaattina joka on ajanut hiuksiinsa kysymysmerkin muotoisen aukon.

Billy Dee Williams olisi ollut Harvey Dent joka räjähdyksessä saamiensa, puolet kasvoista peittävien arpien ja toisen aivopuoliskon saaman ruhjeen takia oli tuleva Kaksinaama.

Paljon voi spekuloida miltä tämä Batman Redemption (Huom. Burtonin Batman kolmosta kutsuttiin tuotannossa tällä nimellä) olisi voinut näyttää. Olisiko se ollut yhtä hyvä kuin ensimmäinen Burtonin Batman? Riddle me this......

TatiTeThird

Ei tämä ole läheskään niin huono kuin monet sanovat. Tai eihän tämä ole edes huono. Tätä ei pidä katsoa vakavalla naamalla, koska leffa ei ole vakava. Eipä pahemmin kovin synkkäkään, mutta ei sekään ongelma ole. Tämäkin leffa on täynnä paljon tunnettuja näyttelijöitä, kuten seuraavakin osa, ja näyttelijät tekevätkin hyvää työtä. Val Kilmer ei ehkä ole osuvin valinta näyttelemään Bruce Waynea, mutta ei se leffaa pahemmin huononna.

Tertsi

Pikkupoikana innostuin tästä leffasta ihan kybällä. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin katsottuani kyseisen filmin uudelleen, havahduin sen keskinkertaisuuteen. Aito, synkkä batman-tunnelma on pätkästä kaukana ja tilalla on sekavaa sarjakuvamaista rymistelyä, huonolla kässärillä höystettynä. Elokuvan kantavana voimana voidaankin pitää heppua nimeltä Jim Carrey, jonka show nostaa tämän tuotoksen kuitenkin kelvolliselle tasolle.

Uytp7

Tullut televisiosta suunnilleen tuhat ja yksi kertaa. Ei aivan niin huono kuin sanotaan mutta verrattuna kaikkiin muihin Batmaneihin korkeintaan hyvä. Val Kilmer on kohtuullinen sankarin roolissaan, Nicole Kidman sen sijaan on koko leffan kannalta äärimmäisen yhdentekevä. Eikä tässä kyllä välttämättä tarvittaisi Robinia sähläämään.

Onneksi onnistuneet roistot pelastavat leffasta osan. Carrey on erinomainen arvuuttaja ja Tommy Lee Jones onnistuu kaksinaamana hyvin. Batman Foreverin yhteydessä juonesta on turha puhua. Leffan lopun kohtaus saarella on viimeistään selkeä ylilyönti.

__IIPO__

Batman Forever arvosana 2,68
1995
Joel Schumacher
Akiva Goldsman, Bob Kane, Janet Scott Batchler, Lee Batchler
Chris O'Donnell, Jim Carrey, Michael Gough, Nicole Kidman, Pat Hingle, Tommy Lee Jones, Val Kilmer