Tässä on camp-kerroin erittäin suuri. Todella hauska, joskin varsin kömpelö ja tyhmä - ja oikeastaan juuri siitä syystä uskomattoman huvittava. Loppua kohden tehot harmi kyllä hiipuu, tv-sarjana tämä 60-luvun Batman toimii paremmin (tai näin ainakin mitä muistan sarjasta, jota katsoin joskus lapsena). Sivuseikkana huomautettakoon että Kissanainen oli tosi hot. Pidin myös siitä miten ihanan värikäs ja lapsellinen leffa oli.

JohnRambo

Batman v Superman-leffa jätti mulle niin paskan maun suuhun tälläsestä Batman-meiningistä, että ajattelin huuhdella sen alas tällä klassikkopätkällä. Oon nähnyt tämän joskus kauan sitten aikaisemminkin ja tykkään '60-luvun telkkarisarjasta tosi paljon. Itseasiassa paljon enemmän, kuin tästä leffasta. Tyylillisestihän nämä ovat tosi samanlaisia, mutta leffan ongelma on se ettei tällaista meininkiä jaksa kerralla katsoa kuin niissä 20 minuutin pätkissä. Tässä oli kestoa yli 100 minuuttia. Olisin oikeastaan katsonut mieluummin 5 jaksoa sitä sarjaa, kuin tämän leffan sillä silloin rytmitys olisi pysynyt paremmin hanskassa.

Kiinnitin huomiota siihen, että tässä oli yllättävän paljon Bruce Wayne-meininkiä ja Batmania vähän vähemmän. Tämä oli vähän pettymys, samoin se että "Wham! Bam! Palang!"-tehosteet puuttuivat kaikista muista tappeluista paitsi lopussa. Näyttelijät olivat kaikki "hyviä" niin kuin aina. Loppukohtauksessa oli mukana paperin ohutta kritiikkiä Kylmän sodan poliitikalle, mutta se on silti kiinnostava kuriositeetti tällaisessa 100%:n viihteellisessä teoksessa joka on tehty muutamia vuosia Kuuban ohjuskriisin ja Kennedyn murhan jälkeen.

(Netflix)

(rewatch)

Super-Karpo

Alku oli totaalisen loistavaa (monessako leffassa näet käytettävän bat-hainkarkoitussuihketta?) Mutta noin tunnin jälkeen meno alkoi vähän hyytyä ja loppu olikin aika puuduttavaa.

Atzki

Komedia,
1966
Batman - lepakkomies, Batman - Lepakkomies
Leslie H. Martinson
Bob Kane, Lorenzo Semple Jr.
Adam West, Burgess Meredith, Burt Ward, Cesar Romero, Frank Gorshin, Lee Meriwether, Reginald Denny