Alm0st

Avatar on maailman kallein elokuva, ja sen kyllä huomaa. Harmi vain että Cameron tuhlasi kaiken aikansa kauniiseen visuaaliseen ulkomuotoon, eikä keskittynyt tarinaan yhtään. Erittäin kliseinen, ja joissain kohdissa imeläkin. Tässä on sama juttu kuin The Abyss:ssä. Jos Cameron olisi tehnyt kässäriin pieniä muutoksia, ja ohjannut elokuvan hieman vakavemmalla asenteella olisi tästä tullut kelpo leffa. Nyt elokuva kuitenkin sortuu klassiseen "kuka olen, mihin kuulun" kastiin. Mitään muuta kehuttavaa ei ole kuin uskomattoman kaunis visuaalisuus.

Gossyy

En oikee tajuu mitä kaikki tässä näkee, ku tää tarinaha on nii miljoona kertaa käytettyä sekundapaskaa. Mutta maisemat sentää on upeet.

Hiisi

Cameronin vahvuudeksi laskisin sen, että hän osaa vetää homman elokuvissaan sopivan överiksi. Vaikka Avataria haittaa kaavamainen juoni, siitä löytää myös paljon jänniä visioita. Lopun pitkät ja paisutellut taistelukohtaukset valitettavasti alkavat pitkästyttää ja tuntuvat tyhjänpäiväisiltä. Elokuva ei ole todellakaan mestariteos (paitsi teknisesti), mutta mukaan mahtuu silti muutama yllättävän kaunis ja nautittava kohtaus. 3D- tekniikka alkaa pienen totuttelun jälkeen toimia hyvin ja ylipituudestaan huolimatta tämä on teatterikokemuksena ihan ok.

Infektor

Trailerin perusteella odotin kohtalaisen lapsellista elokuvaa, mutta mitä kävikään, elokuva olikin TODELLA lapsellinen. Oli kyllä erittäin karvas pettymys kun kävelin leffateatterista ulos. Ärsyynnyin juonesta, hahmoista ja melkein kaikesta mitä leffassa oli. Cameron on tehnyt monia lempileffojani, mutta nyt meni väärin. Komean ulkonäön takia jaksoi kuitenkin viihdyttää kestonsa ajan, joten siitä plussaa.

jännämies

Olin todella todella pettynyt kun astuin leffateatterista. Toki elokuva on upean näköinen mutta muuten... elokuva on niin kliseinen että pajoa enempää tähän ei olisi saanut survottua niitä. Tämä on huonompi kuin Titanic!

Matalahiilihappoinen

Avatar on James Cameronin ohjaama sci-fiseikkailu, ja yksi ensimmäisistä laajan mittakaavan 3D-elokuvista. Elokuvan päätähti on Jake Sully, jonka tehtävänä on kerätä tietoja Pandoran na'vi-kansasta avatar-muodossaan, jonka kanssa hän näyttää aivan kuin na'vilta. Jake rakastuu na'vi-prinsessa Neytiriin, ja lopulta ihmisten ja na'vien välinen kiista etenee sodaksi. Elokuva on ensinäkemältä aivan mainio. Kunhan alkushokista on tosin selvitty, niin ei elokuva ole edes keskivertoa parempi. Visuaalisesti elokuva on kaunis ja budjetti suuri, mutta sillä ei oikein valitettavasti pärjää kokonaista kahta ja puolta tuntia. Kliseitä on runsaasti, juoni tylsä ja näyttelijät keskivertoja. Elokuvan parhaat puolet ovat visuaalisuus ja musiikki.

menota

Äärettömän tylsä. Visuaalisesti hieno, mutta aivan liian tosissaan rautalangasta väännettyä hyvä vs paha, "intiaanit" vs armeija draamaa. Lähes tulkoin jäi koko leffan katsominen kesken, juonella kun ei ollut mitään annettavaa. Perinteisessä Aku Ankan taskarissakin on juonessa enemmän moniulotteisuutta. Voin vain mielessäni kuvitella että Cameron on luultavasti yksi huumorintajuttomimpia ihmisiä elukuvatekijöiden keskuudessa, eihän tällaista muuten voi ohjata. Ilman kauniisti toteutettua kuvaa varmasti olisinkin jättänyt kesken, pelkkä visuaalinen ilme nostaa arvion jopa kahteen tähteen.

miskatheman

olin pettynyt.huono elokuva.

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Kaikkien aikojen tuottoisin elokuva toimii puhtaasti CGI-tehosteidensa varassa.

OZMOxD

Noniin no.
Mennänpä asiaan: Tehosteet, ympäristö ja kaikki muukin CGI:llä luotu....eli siis kaikki, oli upeaa ja kaunista katseltavaa. Siinäpä ne hyvät puolet.

Alkumetreiltä asti täysin ennalta-arvattava kaksi ja puolituntinen. Ihan oikeasti. Ei tarvinnut pitkälle edetä kun saatoin jo arvata, ja paskat TIESIN elokuvan loppuratkaisun. Tämä kaikki oli jo niin nähty koettu ja ymmärretty.

Kaikista suurin miinus oli hahmojen uskottavuudessa. Na'vi kansassa ei ollut kerrassaan mitään negatiivista. EI MITÄÄN! En ole ikinä tavannut elokuvissa yhtä selviä hyviksiä kuin nyt. Niin niin tietenkin näilläkin ilmeni pientä vihaisuutta ja maltin menetystä, ettei nyt vaan epäillä, että nämä olisivat sentään jotain jeesuksia. Huh huh, we dodge the bullet there uskovat käsikirjoittajat. Na'vit liian selvästi kuvaavat sitä, mitä ihminen haluaisi... tai oikeammin joidenkin mielestä pitäisi olla.

No mitäpä elokuvan pahiksista. No, ihmiset tietenkin (paitsi ne muutamat ''järkevät'', jotka sitten loppujen lopuksi mielummin hylkäsivät perheensä, ystävänsä ja jumalauta koko lajinsa) keitäpä muitakaan? Ihmisissä kitetytyy kaikki elokuvan paha, että turhapa tässä on erikseen luettelemaan lähteä.

James Cameronin ylivoimaisesti huonoin elokuva. Pidän miehen muusta tuotannosta todella. Terminaattorit ovat eräitä suosikkejani ja Aliens on parhaimpia kauhuelokuvia mitä olen nähnyt. Titanickin menetteli ja tarjosi minulle ihan nautinnollisen kokemuksen. Tämä taas, noh tämä pisti vihaksi. Ihan totta tämä oli jo niin huono, että suututti.

Olkoonkin niin, että ulkokuori on häikäisevän upea, mutta siitä on todella vaikea nauttia jos sisältö on pelkkää kuraa.
Tehosteet ja ulkonäkö tälle toivatkin nämä ainoat tähdet joita minä saatan antaa. Surullista, sillä tämäkin on niitä elokuvia, joista olisi voitu saada ties kuinka hyviä.

Schmier

Melko huono elokuva. Hyvin tehty mutta ei paljon muuta.
2/5

Tek-

Pienehkö pettymys, vaikka en tältä paljoa odottanutkaan. Visuaalisesti ERITTÄIN hieno, mutta muuta hyvää leffassa ei juuri olekaan... Kliseinen juoni ja hieman liian pitkäkin tuppasi olemaan.

ainolinnea

Avatar arvosana 3,67
2009
James Cameron
James Cameron
CCH Pounder, Giovanni Ribisi, Joel Moore, Michelle Rodriguez, Sam Worthington, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Wes Studi, Zoe Saldana
USA, Iso-Britannia