Aatu

Melkoisen siirappinen, patrioottinen ja kliseinen pläjäys. Kyseessä on kumminkin aika hauska leffa. Yksi epäloogisuus leffasta löytyy: miksi helvetissä venäläinen astronautti pitää USA:n lippua seinällä? Siis ei helvetti, kun repesin jutulle. Hyvä tähtikaarti pelastaa jonkun verran leffaa, mutta Affleck on kyllä niin paska näyttelijä, että itkettää. Todella kankea jätkä. Williskään ei ole parhaassa terässä. Ja kaiken tämän melskeen taustalla kuuluu eeppinen musiikki, joka on varmaan sadatta kertaa Bayn leffoissa. Aika keskinkertainen leffa, mutta menee hyvänä hömppäviihteenä tylsään illanviettoon. Räjähdyksiäkin oli aivan saatananmoinen määrä, kuten Bayn leffoille on yleistä.

HAL9000

Tarjolla on siirapilla hunnutettua kalkkunaa. Armoton, Teksasin kokoinen murikka kiitää kohti Maata. Ylipitkässä ja ennen kaikkea epäuskottavassa sankaruuden ylistyslaulussa sorrutaan ylenmääräiseen sentimentaalisuuteen. Paljon tunnettuja kasvoja, mutta sehän ei tunnetusti takaa vielä mitään.

lakku

Ylituotettua, stereotyyppistä, kliseistä ja mainstream nyyhkyä ja sankareita. Tietenkin Steve Buscemista erityisesti plussat. Mahtava näyttelijä ja aina rooleissaan jostain syystä sekopää. Perus Michael Bay leffa.

lapio

Puuduttavaa pakkopullaa, Bay (Gay) on kyllä tosi huono ohjaaja.

Lassomies

Armageddonista on kai muodostunut jonkinlainen Bayn signature-leffa, jonka amerikkalaista korniutta yleisö joko vihaa tai juuri sille hörötellen rakastaa. Minä en sen koommin tempautunut sen actioniin mukaan, mutta ei se vaan jaksanut paisuttelussaan naurattaakaan. Päällimmäisenä mieleen jäi ainoastaan kamera, joka heiluuheiluuheiluu, jota seuraa leikkausleikkausleikkaus, ja jonka aikana joka ikinen näyttelijä huutaa: "GET OUT OF THERE SOMETHING'S WRONG THAT'S MY FATHER YOU CAN'T DO THAT JIBBAJABBA BULBASAUR!"
Tätä kaksi ja puoli tuntia? Ei kiitos.
Koska Bruce Willisin crew'lla ei myöskään ole minkäänlaista älyllistä vihulaista vastassa, elokuvan ainoa "vihollinen" tulee miehistöstä itsestään ja heidän yhteistyöongelmista, mikä tarkoittaa lisää "GET OUT OF THERE SOMETHING'S WRONG THAT'S MY FATHER YOU CAN'T DO THAT NOTHING IS OVER BLASTOISE"-päällekkäishuutoa. Ja sitähän seuraa luonnollisesti leikkausleikkausleikkaus ja kamera, joka heiluuheiluuheiluu...

menota

Ensimmäisellä kerralla katsottuna aikoinaan tämä tuntui vielä ihan hyvältä leffalta. Toista kertaa ei enää pystykään katsomaan, kun kaikki ylidramaattinen valuu räjähtävänä sokerina ulos silmistä ja korvista.
Kaksi tähteä kuitenkin ensimmäisen katselukerran ja vähän Bruce Williksen lihastenkin vuoksi.

TatiTeThird

Armageddon on ylidramaattinen, täynnä jenkkiylistystä ja kalliita erikoistehosteta. Eli siis tyypillistä Michael Baytä.
Leffa yrittää kovasti olla liikuttava ja itkettävä, mutta itseäni se ei saa liikuttuneeksi sitten millään. Toimintaakaan Armageddonissa ei ole tarpeeksi joten edes toiminnannälkään leffa ei sovellu. Mutta ei niin paljon pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Bruce Willisin, Billy Bob Thorntonin, Steve Buscemin ja Peter Stormaren näyttelyä katsoo mielellään.

Tupolev79

Enpä muistanut tämän olevan näin siirappinen ja kliseiden kyllästämä katastrofispektaakkeli joka tuntui koko ajan pidennetyltä TV-sarjan jaksolta. Hyviä näyttelijöitä iso liuta ja Liv Tylerista aina plussaa mutta kun tämän tyyliset tipan linssitykset onnellisine loppuineen eivät vain ole se minun juttuni. Parhaimmat roolit vaikka juuri kliseiset sellaiset vetävät tietenkin Stormare sekä Buscemi lähinnä sen huumoripuolen takia.

Ei tämä nyt täysin susi elokuva ole mutta olen vain väärää kohderyhmää.
3 kertaa nähty nyt eikä enää yhtään enempää..

ainolinnea

albertfish