American Ultra

Alkuperäinen nimi:American Ultra
Valmistusvuosi:2015
Pisteytyksiä: 26
Tarkka arvio: 2.79

Jesse Eisenberg esittää toimintaelokuvassa Mike Howellia, pikkukaupungin hidasjärkistä pilviveikkoa. Kun yli-innokkaan agentin (Topher Grace) johtama iskuryhmä saapuu kaupunkiin eliminoimaan Howellia, hän saa kuulla totuuden menneisyydestään.

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Ihan hyvällä castilla ladattu pössyttelykomedia, joka on kyllä niin perusosastoa omassa lajissaan kun olla ja taitaa. Kaikki lajityypin kliseet käytetään, mutta toki meno on ihan viihdyttävää silti. Mikään älyttömän hauska tää ei kyllä ollut. Pääosassa nähtävä Jesse Eisenberg alkaa hiukan jo kyllästyttään, äijä kun ei tunnu osaavan mitään muuta roolia esittää kuin aina tuon saman nössön roolin. Samalla ilmeellä vetää leffasta toiseen. Kristen Stewart oli tässä huomattavasti parempi. Shown varastaa omissa kohtauksissaan vielä ihan täysin paranoidia huumediileriä esittävä John Leguizamo. Leffan juoni pohjaa osiltaan aikoinaan kohua aiheuttaneeseen ”MK Ultra” -projektiin. Tosin tässä on vedetty homma ihan uudelle tasolle asti. Idea on ihan hauska muttei leffa oikein lunasta sitä täyttä potentiaalia missään vaiheessa. Tämän on muuten käsikirjoittanut nyttemmin jo canceloitu Max ”Johnin poika” Landis.

Kaikenkaikkiaan ihan viihdyttävä joskin melko unohdettava stoner-komedia. Ainiin, pienenä plussana aivan upea animoitu sarjakuvahenkinen lopputekstikohtaus! Siitä pidin suuresti ja se istui hienosti elokuvan tyyliin.

Beer Master
Xsamid