Minulle tämä oli aavistuksen parempi kuin Prometheus, joskin tässäkin nähtiin taas ihmisten typerää käyttäytymistä eikä toimintakohtaukset olleet edelleenkään kiinnostavia. Jälleen ihan kivan näköinen leffa Ridley Scottilta, joskin Prometheukselle hävitään tässä asiassa. Maailmaa laajennetaan taas hieman, mikä oli kiva asia ja toisin kuin Prometheuksessa, tässä välitin siitä mitä hahmoille tapahtuu. Tässä kohtalot tuntuivat traagisilta kun edellisessä minua ei hetkauttanut pätkääkään miten jollekin käy, eli hahmojen kehitykseen oltiin panostettu enemmän. Michael Fassbender oli edelleen hyvä, mutta en pitänyt hänen tämänkertaisesta roolistaan, siitä millaiseksi se oltiin kirjoitettu. Mutta se ei ollut näyttelijän vika. Ei tämä niin huono ollut mitä ihmiset väittävät sen olevan. Minusta tämä oli ihan kiinnostava.

J.Lipponen

Trailerin antamaan esimakuun nähden tämä oli aikamoinen pettymys. Jatkuva hyppiminen Prometheuksen viitoittamalta avaruus sittiäisten ja ihmisten alkuperän etsimisen tieltä kunnon vanhanajan suolistukseen ja takaisin tekee kokonaisuudesta sekavan. Ikään kuin ei olisi osattu päättää kumpaan suuntaan elokuvasarjaa olisi tarkoitus viedä. Ja kun itse hirviökin on niin hävyttömän pienessä roolissa.

Plussaa annan leffan ulkoasusta. Valot,varjot ja usva näyttävät totisesti upeilta. Ja kun milloin alkaa veri lentämään tehdään sekin näyttävän rujosti.

Kaiken kaikkiaan karvaahko maku jäi suuhun.

Keräilijä

Suurena Alien fanina pitää sanoa, että tietty mystiikka mikä on piilenyt tässä uskomattomassa elokuvasarjassa hakataan säleiksi tällaisilla ns. Syntymä elokuvilla. Joskus on kiva pysyä tietämättömänä joistain asioista kuten juurikin tästä. En halua tietää mistä nämä olennot ovat tulleet. Älkää pilatko tätä eeppistä elokuvahistoriallisesti tärkeää elokuvaa.

korkkinado

Alien: Covenanttia katsellessa ja sitä nyt jälkipuidessa on todella vaikea päättää, että pidinkö elokuvasta vai en. Ilahduin siitä, että kyseessä ei ole todellakaan ensimmäisen Alienin remake, mitä trailerit antoivat ymmärtää. Siitä voisi tosin alottaa, että paljon kohuttu Xenomorphin paluu on loppujen lopuksi vain piipahdus ja ikonisen avaruushirviön osuus ei ole järin suuri. Ollessansa kytkäksissä Prometheukseen (josta pidin), niin Covenant toimii kaikkein parhaiten. Michael Fassbender varastaa aikalailla shown kahtena androidina ja etenkin David hahmo kehittyy mielenkiintoiseen suuntaan. Herra vaan ansaitsisi paremman käsikirjoituksen, koska taitoa löytyy.

Käsikirjoitus onkin tässä se asia, mikä jätti paljon hampaankoloon. Hahmot käyttäytyvät käsittämättömän typerästi ja varomattomasti, pitää oikein lyödä pölkyllä päähän, että noiden idioottien tohua jaksaa seurata pudistelematta päätään. Lopun yllätyspaljastuksessa oli potentiaalia, mutta käänne oltiin väsätty ennalta-arvattavaksi ja hölmöksi. Ihmishahmotkin olivat, kohtalaista Katherine Watersonia lukuunottamatta kenties, aivan yhdentekeviä ja olemassa vain sen takia, että heidät saisi mahdollisimman brutaalilla tavalla hengiltä. Tätä jos jotain inhoan kauhuelokuvissa.

Ridley Scottilla on taito saada välillä jännittävää ja intensiivistä ilmapiiriä luotua. Covenant ei ole huono elokuva, se on kokoajan kuitenkin viihdyttävä ja välillä myös varsin mielenkiintoinen. Pettymys Alien -fanille kuitenkin, seuraavaan leffan taitavampia käsikirjoittajia, kiitos!

Addeh

K16
Prometheus 2
Ridley Scott
Jack Paglen, John Logan, Michael Green
Alexander England, Billy Crudub, Carmen Ejogo, Danny McBride, Demián Bichir, Jussie Smollett, Katherine Waterston, Michael Fassbender, Noomi Rapace