Beer Master

Todella suuri pettymys. Prometheus oli vielä suht viihdyttävä mutta Covenant menee jo selvästi rahastuksen puolelle. Leffan kaksi heikkoa lenkkiä ovat juoni ja hahmot. Miten Ridley Scott kehtaa Martianin jälkeen ohjata scifin jossa kaikki hahmot ovat niin vitun tyhmiä? Esimerkiksi leffan alkupuolella kun nainen menee muutamasta veripisarasta täyteen paniikkiin, ottaa haulikon ja alkaa räiskiä ympäriinsä tuhoten laskeutumisaluksen ja tappaen samalla itsensä - siis bravo tuollainen idiotismi vaatii jo taitoa! Mutta hahmojakin isompi pettymys oli juoni joka oltiin kopioitu suoraan ekasta alien-leffasta aina loppuratkaisua myöten. Ridley Scott on sanonut että hänellä on ideoita pariin uuteen alien-leffaan, mutta tällä tahdilla emme tule koskaan pääsemään siihen pisteeseen mistä alkuperäinen leffa alkaa vaikka juuri tällä mainoslauseella hän on näitä leffoja meille tyrkyttänyt.

Juki

Visuaalisesti upeaa katsottavaa, mutta paljon muuta tämä ei sitten oikeastaan tarjoakaan. Näyttelijät eivät loistaneet eikä tunnelmakaan ollut yhtä jännä kuin aiemmissa osissa. Ja vaikka leffan puikoissa olikin itse mestari Scott, niin ei toteutus ole onnistunut ollenkaan niin kuin odotin. Toiminta tuntui vähän vanhan toistolta ja pelkkä verellä mässäily ei loppujen lopuksi ole kovin kiinnostavaa. En suosittele kuin fanaattisimmille Alien-faneille.

MustiSotakoira

Alien Covenant on hienoinen pettymys. Juoni on kliseinen, esim päähenkilöt tekevät tyhmiä valintoja ja vaarantavat itsensä. Kauhua ja scifiä löytyy toki hyvin, sekä juoneen on yritetty panostaa. Kliseisyys kuitenkin pilaa paljon, ei mene minulla jatkoon.

shinji

Prometheus toi koko Alien sarjaan uudenlaista tunnelmaa ja ideaa, mutta Covenant sen sijaan junnaa pahasti paikoillaan ja toistaa jo nähtyjä kohtauksia. Oletin/toivoin, että Covenant jatkaisi suoraan siitä mihin Prometheus loppui, eli elokuvassa olisi kyse Davidin ja Elizabethin matkasta löytää Engineer - alienit, näiden eri lajien kohtaamisesta, saada kiinnostavia vastauksia tai teorioita Prometheuksen nostamiin kysymyksiin, mutta ei niin ei. En tajua miksi Covenantissa ohitetaan oikeastaan ihan kaikki mitä edellisessä osassa tapahtui ja puolet kestosta menee TAAS uuden miehistön pälättämiseen, uuden planeetan ja lajin löytämiseen yms yms, nämä kaikki on jo nähty! Mahdollisessa kolmos osassa varmaan heitetään kaikki Covenantin tapahtumat taas pellolle, otetaan uusi miehistö kuvioihin, löydetään uusi planeetta ja sama kaava vaan jatkuu.

Näyttelijöistä tykkäsin kunnolla vain Michael Fassbenderistä (tosin mielestäni Walter olisi voinut selviytyä Davidin sijaan, koska tämä juonikuvio tuntui TAAS jo nähdyn toistolta) Muut näyttelijät on aika mitäänsanomattomia, tykkäsin Prometheuksen näyttelijöistä enemmän - Itseäni harmitti kun Noomi Rapacen Elizabeth ei ollut tässä ollenkaan mukana. Myös tehosteet oli erittäin köykäsiä ja lapsellisesti toteutettuja. Aloin niin pahasti puutua jossain keskivaiheilla etten anna kuin 2 tähteä korkeintaan.

batzmo

K16
Prometheus 2
Ridley Scott
Jack Paglen, John Logan, Michael Green
Alexander England, Billy Crudub, Carmen Ejogo, Danny McBride, Demián Bichir, Jussie Smollett, Katherine Waterston, Michael Fassbender, Noomi Rapace