IsoVauva

A Ghost Story on hyvin omaperäinen elokuva. Omalla tavallaan se on todella kaunis ja surullinen kertomus, mutta ymmärrän kyllä myös jos joku pitää tätä auttamattoman tylsänä ja jopa teennäisenä taide-elokuvana.
Elokuvassa ei puhuta alun jälkeen juuri mitään, vaan se on pitkälti visuaalista tarinankerrontaa. Kamera pysähtyy välillä paikalleen ikuisuuksiksi kuvamaan esimerkiksi naista syömässä piirakkaa. Näissä tarpeettoman pitkissä kohtauksissa tuli minullekin olo, että on tämä nyt vähän tylsää..
Toisaalta leffa sisältää myös haikean kauniita kohtauksia ja sillä on selvä, surullinen sanoma. Ihan kaikki sen yksityiskohdat eivät minulle edes auenneet ensimmäisellä katselukerralla ja täytyneekin vielä joskus palata leffan pariin. Kesto kun on kompakti alle 1,5h. Tosin näin viipyilevää tarinankerrontaa ei olisi kauemmin jaksanut väsymättä katsoakaan .

En oikein itsekään osaa sanoa pidinkö leffasta lopulta vai en. Mielenkiintoinen ja omaperäinen se oli ainakin. Visuaalisesti upea ja teemaltaan koskettava. Toisaalta välillä myös armottoman tylsä ja hämmentävä.
En tiedä, harvinaisen kaksijakoinen elokuva. Ei tällaisia ihan joka päivä tule vastaan.

Katmand0r

Erittäin kaunis elokuva. Visuaalinen vetovoima onnistui hitaasta temmosta kantamaan vaikka katsoin leffan väsyneenä. Silti jää olo että tässä on oikeastaan vaan ylipitkä musavideo. Jotain indiepoppia tarvittaisiin vaan taustalle.

AlexZ

Kaamos