Teko

Jälleen yksi järkyttävän ankea pornosekoilu Akulta.. Aikani silmäiltyäni katsottuani ihmettelin miten olinkin jälleen antanut Akulle mahdollisuuden todistaa että Suomen elokuvateollisuudesta on vielä johonkin... Loppu jäikin sitten katsomatta. Lähinnä ihmetyttää ("suomalaisissa" nykyleffoissa yleensäkin) moraalin puute ja elokuvan ikäraja? 16? Väkivallasta ja huumeista varoittava merkki löytyy finnkinon sivuilta, mutta entäs pornomerkki? Imdb:stä kyseisen leffan kohdalta ikäraja ja parental guide puuttuvat täysin - liekö syynä leffan suomalaisuus vai se, ettei moraalistaan oikeasti välittävä ihminen ilkeä tällaista leffaa loppuun asti katsoa? Täten leffa on vain tägätty hakusanoilla "sex, female nudity, male nudity, nudity, drugs jne" ensimmäisen vartin perusteella.
Ja kun sanotaan että olipas realistinen leffa niin puhutaanko omasta elämänkokemuksesta vai viihdeteollisuudesta syöpyneestä "realistisuuden" kuvasta. En todellakaan sano ettei olisi, mutta pistääpähän miettimään. Mitä on realistisuus? Normaalille kaduntallaajalle tällainen leffa on kaukana todellisuudesta. Kun tällaista leffaa sanotaan "realistiseksi", eikö se anna ihmisille kuvan että kyseessä on jostain mikä on totta ja lähestulkoon yleistä? Ehkä jopa hyväksyttävää? Ehkei sentään joka tapauksessa, mutta tuntuu kuitenkin kuin kyseistä termiä viljeltäisiin kovinkin positiivisena attribuuttina.

Itse en suosittelisi kenellekään, mutta kyllähän niitä huvituksen hakijoita riittää joka lähtöön.

Minulta leffalle pyöreät 0/5 pojoa.
Uuno Turhapuro, Pekka Puupää ja Pätkä kunniaan - siinä on suomalaista elokuvaa parhaimmillaan! Jos joku ulkomaalainen kysyy onko 8-pallot sun muut suomalaista elokuvaa niin minä vastaan olevani vaikka kiinalainen.

8-pallo
8-pallo arvosana 3,31
2013
Aku Louhimies
Jari Rantala, Marko Kilpi
Eero Aho, Jessica Grabowsky, Mikko Kouki, Mikko Leppilampi, Pirkka-Pekka Petelius
Suomi
suomi