Beatles

Huono kauhuelokuva, koska ei jännittänyt, puistattanut, kauhistuttanut, pelottanut yms. kertaakaan. En ymmärrä miksi niin arvostettu. Jos olisi genressä draama, niin silloin elokuvana ihan ok.

Creeper234

Pitäisi tsekata uudestaan, sillä se että jouduin katsomaan tämän ilman tekstityksiä ja varsin heikolla äänenlaadulla (jolloin en saanut kaikista puheista selvää) varmasti vaikutti siihen, että petyin pahasti elokuvaan.

Mukavan painostavan ja toimivan alun jälkeen lähdettiin yhä vain typerämmille poluille. Meno muuttui ennalta-arvattavaksi ja se alun ahdistavuus hukattiin. En tiedä sitten, oliko vain liian suuret odotukset vai lähdinkö vain väärällä asenteella leffaa katsomaan. Noh, enpä sanoisi aivan niinkään, sillä eikös tätä kauhuksi haukuta? Odotinkin siis saavani kauhua, mutta piankos se leffan katseleminen muuttuikin vain huokailuksi ja uinahteluksi. Ei kauhuelokuvan tarvitsekaan olla mitään splatteria ollakseen toimiva, tunnelmasta se on kiinni, mutta tämä elokuva ei vain saanut minusta oikein minkäänlaista otetta. Todellinen synti on se, ettei tarinassa ollut yhtäkään kiinnostavaa hahmoa johon samastua. Koeta siinä sitten uppoutua elokuvaan ja pelätä, kun kenenkään kohtalosta ei edes välitä.

2 pistettä aivan upeista musiikeista, toimivasta alusta sekä mukavan synkeästä kuvauksesta.

CrypticDoll

Aika tylsähkö ja outo (ainakin loppua kohden), ei todellakaan innostanut pahemmin vaikka "zombileffa"addikti olenkin. Elokuvassa oli kieltämättä ahdistava tunnelma, kun kuvattiin tyhjää Lontoota, siitä plussaa. Jatko-osa on huomattavasti parempi, aivan eri luokkaa kuin tämä.
2/5

Tupolev79

Alku hyvä, lässähtää pahasti loppua kohden. Hyvä elokuva.. ⭐️⭐️⭐️

Päivitetty 20.3.2020

Liki 5 vuotta myöhemmin:

Nyt kun olen nähnyt tämän jo useaan otteeseen on se menettänyt viihdyttävyyttään selvästi. Oli jopa pientä puuduttavuuden tuntua ilmassa. Lupaavan alun jälkeen meno ja tunnelma tosiaan lerpahtaa pahasti eikä lopun pienoinen massateurastus sitä juurikaan paranna. Oikeastaan se koko loppu siellä tukikohdassa oli köyhä ja mitäänsanomaton. Olen kyllä nähnyt huomattavasti heikompiakin vastaavan genren leffoja joten ei tämä nyt täysin surkea ole. Naomie Harrisista vielä erityismaininta sillä varsin viehättävä ilmestys oli kyseessä.

Pudotan kuitenkin yhden tähden pois.. ⭐️⭐️

Kerran katsoi.

Tsingis

wolf87

28 päivää myöhemmin
28 päivää myöhemmin arvosana 3,84

28 päivää myöhemmin (2002)

Alkuperäinen nimi: 28 Days Later

Trilleri,
2002
Danny Boyle
Alex Garland
Brendan Gleeson, Christopher Eccleston, Cillian Murphy, Megan Burns, Naomie Harris
Iso-Britannia