Leffan tempo hidastuu ratkaisevasti napakan startin jälkeen, josta annan sille miinuspisteitä. Näyttelyssä ollaan toden tuntuisesti mukana matkassa ja Kristi sekä Megan akseli tuovat vajaassa puolessa välin kohtaa elokuvaan käännekohdan tarinalle.

Boyle ei mikään tusina ohjaaja ole draaman puolella, mutta ansa kohtauksen ollessa liiallisen musiikkivideomainen ja sen yhteydessä olevaan kuvan leikkaustapaan eli liittyen liian hektisesti mukautuen kuvan tapahtumiin, rasittaa tarinan kuljetusta ratkaisevasti. Ehkä keskittymällä voisi asian ongelman kannalta olla puolensa.

CLOSEThero

Taattua, uniikkia Danny Boyle-laatua, kirvoitti kyllä kyyneliä useamman kerran allekirjoittaneen silmistä.
Pistää miettimään, miten usein sitä itse kasvattaa kärpäsestä härkäsen ja valittaa turhaan pienistä vastoinkäymisistä. Aina on mahdollisuus selvitä!

HANSGI

Ihan ok leffa, vaikkakin välillä liian pitkäveteinen.

HoboGoblin

Alusta loppuun soi raivostuttava radiojytä, leikkaukset olivat kuin jostakin ADD-MTV-musiikkivideosta. Elokuvalla ei tuntunut olevan oikein minkäänlaista opetusta tai edes loppuhuipennusta, päätä eikä häntää. Tästä olisi pienellä vaivalla saanut aivan mahtavan ahdistavan sukelluksen ihmismieleen ja sen perustavanlaatuisten vaistojen rapautumiseen. Mutta sen sijaan sainkin pinnallisen tarinan jostakin alfa-jätkästä joka putosi rotkoon, joka tyhmyyttään ja ylimielisyyttään jätti kertomatta retkestään kellekään, jolle sitten tuli vähän jano ja katumus. Snif. Lyhyesti, hyvä idea down the drain.

Miljöö oli kuitenkin kaunis ja upeasti esitetty, James Franco antaa ymmärtää kykenevänsä melkein näyttelemään ja on näillä selviytymistarinoilla jokin minuun pureva oma viehätyksensä. Danny Boyle-fani en ole, enkä nähtävästi sellaiseksi tule.

James_Bond

Kerronnallisesti Danny Boyle on taitava ja osaa tästä aiheesta tehdä melko kiinnostavankin seikkailun, mutta yliarvostuksestahan tämä selkeästi kärsii. Mukana on paljon turhaa muistelua ja täytekohtauksia eikä kekseliäisyyttä ole käytetty tarpeeksi.Tunnelma ei ole vahva eikä hieno kuvaus ja kerronta pelasta kaikkea. James Franco on hyvä, mutta ei missään nimessä loistava. Elokuvan traileri antaa ymmärtää jotain ihan muuta.

Key

Yllättävän hyvä selviytymis kamppailu elokuva. Suosittelen.

Kuosimodo

En kyllä ymmärrä miksi ihmiset tätä niin hyvänä hehkuttavat? Itselläni meinasi käydä aika pitkäksi tätä katsoessa. Mutta pakko antaa pisteitä hienoista maisemista ja hienosta ohjauksesta!

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Onneksi tätä elokuvaa ei olla venytetty kaksituntiseksi, sillä nyt se onnistuu vielä pelaamaan hyvin vahvuuksillaan. Danny Boylen omintakeinen ohjaustyyli ei kuulu omiin suosikkeihini. 127 tuntia on kuitenkin miehen parhaita aikaansaannoksia; James Francolle se on ehkä uran paras. Mainittakoon vielä A.R. Rahmanin hieno soundtrack, joka onnistuu selkeästi nostamaan elokuvan tasoa.

Rinbe

Joo ihan ok, aika ällöttäväkin paikoitellen. Emmä tiiä, lopussa soi Sigur Rós niin siitä piste ainakin :D Ja siitä että ällötti. Ja verestä.

Sgt.Rane

Danny Boylen 127 Hours on mainio elokuva. Tositarinaan perustuva elokuva Aaron Ralstonista ja hänen 127 tunnin piinastaan ja kärsimyksestään käsi jumissa kivenlohkareen alla on onnistuttu filmatisoimaan tyydyttävästi.

Elokuvassa oli käytetty paljon ns. amatöörimaista kuvausta: heiluvaa kameratyöskentelyä sekä tavallisella videokameralla tehtyjä otoksia, joita Aaron kuvaa muistoksi vanhemmilleen, jos kuolema koittaisi. Boylen ohjaus on kuitenkin hallittua ja tällainen rosoisuus ja karuus sopiva elokuvan luonteenseen mainiosti.

James Franco onnistuu Rolstonin roolissa. Turhautunut ja epätoivoinen, lopussa jopa hallusinaatioihin taipuvainen Franco onnistuu tuomaan tunteet myös katsojalle. Aluksi pirteä ja energinen Rolston turhautuu liikkumattomuuteensa ja siitä alkaa deterministinen pohdinta.
127 Hours ei ole vuoden 2010 paras elokuva, mutta se on hyvä, parempi kuin hyvä. Musiikkivalinnat olivat päällisin puolin moitteettomia, mutta ers musiikikappale ei mielestäni sopinut yhteen kohtaukseen (taisi olla "maanantai" kohtauksen musiikki).

Stranger

Erittäin hyvä leffa, jossa James Franco teki hienon roolisuorituksen.

Uytp7

Jotenkin lattea maku jäi. Toki hienosti kuvattu ja päähenkilön tuska käy selkeästi ilmi, silti näistä seikoista huolimatta leffa antoi huomattavasti vähemmän kuin odotin. Päähenkilön muutos tuntui jokseenkin päälleliimatulta ja muistelujaksoja kliseisempää tapaa käsitellä prosessia tuskin olisi voinut keksiä. Loppukin töksähtää aika ikävästä niskaan, tosin oli se itse asiassa parempi kuin ekstroissa oleva vaihtoehtoinen versio.

James Francon viaksi hienoista pettymystä ei voi laittaa, sillä mies on hyvässä vedossa ja yllättäen sopi rooliin erinomaisesti kantaen filmin harteillaan tyylikkäästi. Varsinaiset probleemat ovat enemmän käsikirjoituksen puolella. Vaihtelun vuoksi kuitenkin mukavasti erilainen kokonaisuus, josta pienellä hiomisella olisi saanut huomattavasti paremman.

wh4tsern4me

Danny Boylen elokuvasta puuttuu kovasta yrityksestä huolimatta taas se jokin, joka tekisi siitä mitenkään erityisen. Tositarinaan perustuvaa elokuvaa tehdessä voidaan lähteä kahteen suuntaan - joko dramatisoida tarinaa ja etäännyttää sitä totuudesta viihteellisyyden tähden, tai pitäytyä tapahtumien todellisessa kulussa ja pyrkiä esittämään ne niin kouriintuntuvasti, että katsoja tuntee olleensa itse paikalla. Boyle yrittää samanaikaisesti molempia sabotoiden koko elokuvan. Koska päähenkilöstä ei tiedetä mitään (tarinaa ei pohjusteta mitenkään), hänen kohtalonsa ei herätä erityistä mielenkiintoa. Kuvaus ole myöskään tarpeeksi realistinen, että katsoja saisi mitään aavistusta siitä, mitä tämän miehen päässä oikeasti liikkui näiden 127 tunnin aikana.

ainolinnea

AlexZ