Will Smith lupailee suuria

Will Smith esittää tieteistoimintaelokuvassa Gemini Man palkkamurhaaja Henry Brogania, joka paremmat päivät jo nähtyään vetäytyä eläkkeelle.

Kyseessä olisi huono toimintaleffa, jos se onnistuisi noin vain, ja Henry huomaa joutuneensa itse tähtäimeen. Hänen perässään on nuori ja vetreä tappaja, joka tuntuu pystyvän lukemaan ajatuksia tai ainakin ennakoimaan kohteensa liikkeet.

Kun elokuvan nimen gemini tarkoittaa kaksosta ja mainoslause on "Kuka pelastaa sinut itseltäsi", niin käsi ylös kaikki yllättyneet, jos sanomme Henryn saaneen perään nuoren kloonin omasta itsestään.

Jotain uutta ja erikoista kuitenkin pitäisi olla luvassa, sillä ennakkomarkkinoinnissa luvataan Gemini Manin olevan "elokuvakerronnan rajoja rikkova toimintatrilleri".

Elokuvissa on kuitenkin jo ikuisuuksia nähty sama näyttelijä kaksoisroolissa vaikka kuinka monta kertaa ja saumattomasti samassa kuvassakin itsensä kanssa.

Tai tarkoitettaisiinko sillä sitä, että takaa-ajajan hahmoa varten Smith on nuorennettu digitaalisesti? Siinä tapauksessa tekijät eivät ole katselleet viime aikoina Marvel- tai Star Wars -elokuvia... Eihän kyseessä kuitenkaan voisi olla vain mainospuhe?

Kun tuottajana on Jerry Bruckheimer, ylisanoja on lupa odottaa. Mutta ei se mitään, kyllä tutuistakin aineksista saa oikeista käsistä kiinnostavaa ja viihdyttävää toimintaa.

Ja oikeissa käsissä Gemini Manin pitäisi olla, sillä ohjaajana toimii itse Ang Lee, jolle elokuva on ensimmäinen uusi ohjaus vuoden 2012 Piin elämä -hittiä vuonna 2016 seuranneen Billy Lynn's Long Halftime Walk -flopin jälkeen.

Will Smithin ohella elokuvassa nähdään ainakin Mary Elizabeth Winstead, Clive Owen ja Doctor Strangen kaverina tunnettu Benedict Wong.

Jouni Vikman 04.06.2019 klo 15:22

Uusimmat artikkelit

Will Smith lupailee suuria

Tarjoaako Gemini Man jotain uutta ja ihmeellistä?

Fast & Furious: Hobbs & Shaw – Egot törmäävät

Uutta Fast & Furious -elokuvaa odotellessa voi ikävää lieventää leffasarjan spin-offilla.

Jouni Vikman

Nyt on helvetti irti! Hellboy tulee taas

Guillermo del Toron Hellboysta on kulunut jo 15 vuotta ja sen jatko-osastakin yli kymmenen. Niiden tuottajat näkivät ajan kypsäksi uudelle sovitukselle alkuperäisestä sarjakuvasta.

Captain Marvel on Marvel-elokuvien voimakkain hahmo

Captain Marvel käsittelee aikaisemmin näkemätöntä puolta Marvel-studion elokuvauniversumin historiasta ja esittelee uuden supersankarin.

Jouni Vikman

Stephen Kingin kuollut projekti heräsi henkiin

Kauhumestari on taas kovassa huudossa.

Näytä lisää artikkeleita...