Dwayne Johnsonin uudessa toimintaseikkailussa hirviöt tuhoavat kaupunkeja

Elokuvan mainoslause on Iso kohtaa isomman. Dwayne Johnson kertoo mitä se hänelle tarkoittaa:

- Rampage on iso elokuva - laajuudeltaan, toiminnaltaan ja sydämeltään. Se on kaikin tavoin eeppinen. Siinä ei ole vain mahtavaa jättiläisalbinogorillaa, siinä on valtavan kokoinen mutanttisusi ja massiivinen krokotiili. Tuhoamme ison kaupungin. Toimintafanit voivat odottaa huikean toiminnan, hauskuuden ja kaaoksen vuoristorataa.

Toiminnan ohella tähti nostaa esiin elokuvan huumorielementin.

- Pelissä on hyvin suoraviivainen juoni: kolme hirviötä tuhoaa kaupunkia. Samalla ne tekivät hassuja juttuja, kuten napsivat ihmisiä suihkusta ja söivät heidät. Rampagessa ei ole nakupaloja, koska se olisi aivan eri elokuva - jonka ehkä teemme jonain päivänä, Johnson nauraa.

- Mutta mukana on silti hetkiä, joissa yleisö saa nauraa. Eeppisen hengästyttävä toiminta on mukavaa, mutta välillä pitää saada pitää hauskaakin. On tärkeää löytää vähän huumoria kaiken ympäröivän tuhon ja hulluuden joukosta.

Johnson arvostaa työilmapiiriä, jonka ohjaaja Brad Peyton luo.

- Hänen kanssaan on hyvä työskennellä. Hän tulee pienestä työväenluokkaisesta kaupungista Kanadassa, ja hänellä on jalat maassa. Hän keskittyy tekemään työnsä niin hyvin kuin mahdollista. Brad rakastaa elokuvia, erityisesti Jurassic Parkin ja Indiana Jonesien kaltaisia isoja leffoja. Hän valmistautuu kuin urheilumestarin valmentaja, kaikki on mietitty pienintä yksityiskohtaa myöten. Kuvauspaikalta ei lähdetä ennen kuin kaikki tarvittava on purkissa. Päivät venyivät, mutta Rampagen tapauksessa kannatti pakata lounaat, sillä ne päivät olivat täynnä hyvää mättöä.

Toiminnan keskiössä on Johnsonin esittämän Davis Okoyen ja hänen gorillaystävänsä Georgen välinen yhteys. George-gorillaa esittää liikkeenkaappausekspertti Jason Liles, jonka suoritusta Johnson hehkuttaa.

- Olin nähnyt Andy Serkisin kaltaisten nerojen työtä elokuvissa. Oli äärimmäisen arvokasta kokea sitä Jasonin kanssa Rampagessa. Hän herätti Georgen henkiin ja toi samalla eloa meidän kaikkien suoritukseen. Jason sukelsi täysillä gorillojen tapoihin, tunteisiin, kommunikaatioon ja persoonallisuuksiin. Oli mahtavaa katsoa, kun parimetrinen äijä kävelee ja juoksee kuin gorilla, samalla energialla. Uskomaton suoritus!

Ohjaaja Peyton vietti etukäteen paljon aikaa Lilesin kanssa. Arvostettu performanssitaiteilija ja koreografi opiskeli kaksi kuukautta The Square -elokuvan illalliskohtauksessa kaaosta aiheuttavan Terry Notaryn opastuksella gorillojen liikkumista ja käyttäytymistä.

- Sen jälkeen kävin Jasonin kanssa läpi jokaisen kohtauksen ja kuvailin Georgea ja sitä miten se missäkin tilanteessa käyttäytyisi. Se oli kaiken ajan ja vaivan arvoista. Dwayne ja Jason ystävystyivät, mikä korosti Davisin ja Georgen suhdetta. Georgen naama on oikeasti Jasonin kasvot. Kun George kasvaa jättimäiseksi, laitoimme Jasonin näyttelemään liikuteltavan saksilavan päälle, jotta hän ja Dwayne voisivat näytellä vastakkain, Peyton kertoo.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: Warner Bros. 05.04.2018 klo 15:44

Uusimmat artikkelit

Ydinsukellusvene Kurskin uppoaminen siirtyi valkokankaalle

Tanskalaisohjaaja tarttui venäläisen ydinsukellusveneen tarinaan.

Creedin ja Rockyn tarina jatkuu

Creed II on Sylvester Stallonen ideoima jatko Creedin tarinalle, joka ammentaa kaukaa Rocky-saagan historiasta.

Kovia aikoja El Royalessa

Neljä muukalaista kirjautuu sisään El Royale -hotelliin. Siitä eteenpäin asiat menevät vain huonompaan suuntaan.

Predator on päivitetty nykyaikaan

Uusi näkemys on ohjaajan mukaan enemmän UFO-kokemus kuin fantasiaseikkailu

Jouni Vikman

Vuosi jona hän palasi kotiin: Halloween-ikonit jälleen valkokankaalla

Tänä vuonna on kulunut 40 vuotta siitä, kun John Carpenterin kauhuelokuvan maastoa mullistanut Halloween – naamioiden yö -klassikko sai ensi-iltansa. Tosin Suomessa elokuva tuli teattereihin vasta vuoden 1979 kesällä, mutta mitäs me pienistä.

Näytä lisää artikkeleita...