Wonder Womanin ohjaaja ei ottanut paineita

Ohjaaja Patty Jenkins ei sitä lisäpainetta kaivannut.

- On tarpeeksi vastuuta ja painetta tehdä hahmon ensimmäinen sooloelokuva. Yritin olla miettimättä, että kyseessä on naishahmo, ja tehdä Wonder Womanista vain hyvän supersankarielokuvan.

Wonder Woman -supersankarin oman elokuvan ohjaajalle hahmo oli tuttu 1970-luvun tv-sarjasta, jossa hahmoa esitti Lynda Carter.

- Wonder Woman oli coolein, kaunein ja jännittävin naishahmo, jonka olin koskaan nähnyt. Minä ja ystäväni leikimme Wonder Womania puistossa.

Jenkins ei itse valinnut Gal Gadotia rooliin, ja kun hän kuuli Zack Snyderin palkanneen tämän Batman v Supermaniin, hän oli aluksi hermostunut.

- Sitten näin hänen muita elokuviaan, ja viimeistään tavatessamme tajusin kuinka lämmin, karismaattinen ja vahva hän on. Wonder Womanin kuvauksissa hänen työmoraalinsa ja lahjakkuutensa tekivät vaikutuksen.

Jenkins kertoo olevansa hyvin tarkka roolituksistaan eikä pidä siitä, että niitä tehdään hänen puolestaan, mutta tässä tapauksessa kävi hyvä säkä.

- Elokuvan tekeminen piti kiireisenä, mutta kävelin välillä harjoitustilojen ohi ja katselin näyttelijöitä treenaamassa ja treenaamassa ja treenaamassa. Jopa kuvausten aikana opettajat seurasivat tilannetta ja olivat valmiita opastamaan näyttelijöitä. Se oli aika hurjaa, Jenkins toteaa.

Jenkinsin mukaan suurin osa kuvauksista tehtiin Englannissa.

- Kuvasimme siellä studiossa niin 1900-luvun alun Lontoon kohtaukset kuin ensimmäisen maailmansodan taistelut. Kuvasimme talvella, koska se sopi tarinan asiayhteyteen, mutta kylmä sää oli rankkaa Gal-paralle Wonder Woman -asussaan. Mutta hän oli asiaankuuluvan sankarillinen.

Themysciran taistelukohtaus oli monimutkaisuudessaan ja ihmismäärässään vaativin, mutta se ei ole Jenkinsin lempikohtaus.

- Itseäni kiinnosti enemmän ensimmäisen maailmansodan ei kenenkään maalle sijoittuva kohtaus, jossa Diana syöksyy taisteluun yksinään. Se oli hahmon kannalta elokuvan merkittävin kohtaus, jossa on paljon toimintaa mutta samalla dramaturgillista merkitystä. Diana alkaa ymmärtää mihin hän pystyy. Minulle se on edelleen elokuvan tärkeimpiä hetkiä.

Jenkinsin mukaan supervoimaisista hahmoista kertovat elokuvat voivat olla muutakin kuin viihdettä.

- Uskon oikeasti, että supersankarielokuvat voivat kannustaa muutokseen ja rohkeuteen, tarttua vaikeisiin asioihin sankarin lailla. Diana on inspiroiva hahmo. Ei vain naisille, joilla ei juuri ole ollut vastaavia roolimalleja, mutta myös yleisemmin. Toivon elokuvan inspiroivan katsojia sankaruuteen omassa elämässään, mutta samalla toivon, että heillä on hauskaa sitä katsoessaan.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: Warner Bros. 07.06.2017 klo 11:05

Uusimmat artikkelit

Kaatunut valtakunta on uskollinen Jurassic Parkin perinnölle

Jurassic World: Kaatunut valtakunta jatkaa suosittua elokuvasarjaa muutamaa vuotta edellisen osan tapahtumien jälkeen.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: Universal

Miten Deadpool 2 poikkeaa alkuperäisestä? Hahmon parissa vuosia puuhannut Ryan Reynolds kertoo

Ensimmäinen Deadpool rikkoi ennätyksiä. Jatko-osaa tehdessä ennakkopaineet olivat kovat.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: 20th Century Fox

Dwayne Johnsonin uudessa toimintaseikkailussa hirviöt tuhoavat kaupunkeja

Rampage on 1980-luvun videopeli, jossa pelaajien ohjastamat jättihirviöt tuhosivat kaupunkeja. Nyt siitä on tehty toimintaseikkailu, jonka pääosassa on Dwayne Johnson.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: Warner Bros.

Wallace & Gromitin tekijöiden uusi animaatio oli mammuttiurakka!

Luolamies on Wallace & Gromitin ja Late Lampaan kodin, Aardman-studion, uusin stop motion -animaatiokomedia.

Toimittanut Jouni Vikman / Haastattelu: Studiocanal S.A.S

Black Panther on uuden ajan supersankari

Marvel-studion uudessa supersankaritarinassa seurataan T’Challaa, joka palaa kuningasisänsä kuoleman jälkeen kotimaahansa Wakandaan.

Haastattelut: Disney / Toimittanut Jouni Vikman

Näytä lisää artikkeleita...